تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۱۱۴۵۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: مشکل اساسی ما در فریدونکنار بازار پرندگان این شهر است که باید شهرداری و فرمانداری فریدونکنار با ورود جدی به این موضوع، نسبت به ساماندهی این بازار اقدام کنند.
۰
plusresetminus
لزوم ساماندهی بازار پرندگان در فریدونکنار/متخلفان شکار به مراجع قضایی معرفی شدند
حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت صید پرندگان در دامگاه‌های شهرستان فریدونکنار که طی سالیان گذشته همراه با حواشی فراوانی بوده است؛ اظهار کرد: امسال، شکار و صید هم هست اما در کنارش، کنترل و نظارت‌های ما هم بیشتر شده است.

وی افزود: با شدت نظارت‌ها، صید غیرمجاز در دامگاه‌ها کمتر شده است و ما با همه توان در تلاش هستیم تا مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال همکاری مقامات محلی که در گذشته اصلا وجود نداشته بهتر شده و فرمانداری فریدونکنار پای کار آمده است.

این مسئول تصریح کرد: مشکل اساسی ما در فریدونکنار بازار پرندگان این شهر است که باید شهرداری و فرمانداری فریدونکنار با ورود جدی به این موضوع، نسبت به ساماندهی این بازار اقدام کنند.

ابراهیمی در خصوص همکاری مردمان بومی و دامگاه‌داران طی سال‌جاری، بیان کرد: طی سال‌جاری در خصوص جمع کردن دام‌های هوایی و کاهش دام‌های غیرمجاز نظیر کرس همکاری‌های اهالی محلی بیشتر شده است اما همچنان تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

وی ادامه داد: جدا از همکاری برخی از مقامات محلی اما برخی دیگر از مقامات محلی که خود قانون‌گذارند و باید مراقبت کنند تا قانون به درستی اجرا شود، همکاری چندانی ندارند و لازم است همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران عنوان کرد: همگرایی در برخورد با شکارهای غیرمجاز طی سال جاری ایجاد شده است اما باید بگوییم که هنوز با حالت مطلوب و مورد نظر، فاصله داریم.

این مسئول مطرح کرد: در مجموع همکاری و مشارکت مقامات محلی نسبت به سال‌های گذشته که اصلا وجود نداشته و مقابل ما بودند، بهبود پیدا کرده است و جای بسی امیدواری است تا طی سالیان آتی، شاهد رسیدن به نقطه ایده‌آل باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه همچنان برخی از تخلفات شکار در این منطقه صورت می‌گیرد؛ تاکید کرد: افراد متخلف جهت صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند و باید ببینیم که این دستگاه‌های قضایی محلی که طی سالیان گذشته حکم به برائت متخلفان می‌دادند، امسال چه احکامی را صادر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طی سال جاری فصل جدیدی از همکاری مقامات محلی و اهالی بومی آغاز شده است؛ اعلام کرد: فصل جدیدی در برخورد با مصادیق صید غیرمجاز در فریدونکنار با پای کارآمدن مردم و مسئولان محلی آغاز شده است اما برای رسیدن به نقطه شایسته باید راه زیادی را طی کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در حالی که در گذشته، دستگاه‌های نظارتی جرأت ورود به این قائله را نداشتند اما امروز شاهد آن هستیم که این تابوی سکوت شکسته شده است و می‌توان به آینده، امیدوار و خوش بین بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰