تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۱۱۴۱۹
سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق از نظر همه مردود است و برخی تلاش می‌کنند از اتفاقات جاری برای ایجاد فاصله میان مسکو و تهران استفاده کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«الکساندر زاسپکین» روز (یکشنبه) در گفت‌وگویی با رادیو «صوت لبنان» به آخرین تحولات منطقه پرداخت.
وی درباره افزایش تنش کنونی میان آمریکا و ایران گفت: پاسخ ایران به کشته شدن سلیمانی مناسب بود و قدرت ایران در هدف گرفتن پایگاه‌های آمریکایی را نشان داد. برخی قوا تلاش می‌کنند از جنایت آمریکا برای ایجاد مشکل میان روسیه و ایران استفاده کنند.
ایران چهارشنبه گذشته در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و همرزمانش پایگاه «عین الاسد» آمریکا در عراق را هدف گرفت.
زاسپکین در ادامه درباره هر تنشی میان ایران و آمریکا هشدار داد و به حل تمام بحران‌های منطقه فراخواند.
وی درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه گفت: حضور آمریکایی در سوریه و عراق از سوی همه طرف‌ها مردود است و شیوه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این است که قبل از آغاز هر مذاکره‌ای، میزان تنش را بالا می‌‎برد.
زاسپکین ضمن تأکید بر توافق آتش‌بس در ادلب سوریه، به سفیر اخیر رئیس‌جمهور کشورش «ولادیمیر پوتین» به سوریه پرداخت و گفت: این سفر نمایشی نبود و ارتباطی به اتفاقات عراق و ترور قاسم سلیمانی نداشت.
وی سپس از تمایل روسیه برای تشکیل هر چه سریعتر دولت لبنان خبر داد و گفت، مسکو تلاش می‌کند لبنان را از بحران‌های خارجی دور نگه دارد.
تظاهرات لبنان وارد هشتادمین روز خود شده و در حالی که سه هفته از مأمور شدن «حسان دیاب» به تشکیل دولت می‌گذرد، پیشرفتی در این موضوع دیده نمی‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰