تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۱۱۲۳۸
مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: مشارکت حداکثری اعضاء هیأت علمی در رفع نیازهای صنعت و جامعه مهم ترین اولویت این وزارتخانه است تا بتوانیم درراستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید یک انقلاب صنعتی ایجاد کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمد سعید سیف مدیر کل ارتباط با صنعت وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به اینکه مأموریت وزارت علوم مشارکت اساتید در رفع نیازهای صنعت و جامعه است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف و مأموریت‌های این وزارتخانه در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت علم و فناوری و رونق تولید افزایش قراردادهای دانشگاه با حوزه صنعت است که بتوانیم تولیدات علمی را تبدیل به ثروت و محصولات داخلی بکنیم.
*  اجرای 25 درصد پروژه‌های  تحصیلات تکمیلی به صورت مستقیم
وی افزود: در حال حاضر اجرای 25 درصد پروژه‌های  تحصیلات تکمیلی به صورت مستقیم به سفارش صنعت و جامعه از گام‌های خوب این وزارتخانه است البته باید به این نکته اشاره کنم که ساماندهی و ایجاد ساختارهای توانمند برای ارتباط عرضه و تقاضای پژوهش و همچنین هم افزایی کامل مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و رفع نیازها و چالش‌ها از برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در وزارت عتف و مراکز تابعه با نیازها و اولویت‌های کشور است.

* افزایش متوسط سالانه 10 درصدی حجم قراردادهای  ارتباط با جامعه صنعت
سیف تصریح کرد: افزایش متوسط سالانه 10 درصد‌ی حجم قراردادهای  ارتباط با جامعه صنعت از دیگر برنامه‌های وزارت علوم بوده که تا کنون گام‌های خوبی برداشته شده و نتایج آن نیز قابل قبول است که در این مسیر تدوین مأموریت‌های ملی ، منطقه‌ای و استانی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی براساس توانمندی و مزیت نسبی انجام می شود از طرفی باید بگویم بهبود و اصلاح ساختار ، فرایند‌ها و آیین نامه‌های اجرایی از اقدامات مهم وزارت علوم است.
* طراحی فرایند همکاری بخش‌های غیردولتی موثر در اقتصاد کشور
وی ادامه داد: طراحی فرایند همکاری بخش‌های غیردولتی موثر در اقتصاد کشور (تشکل‌های بخش خصوصی،  بنیادهای خیریه،  صندوق‌ها، تعاونی‌ها، شهرداری‌ها و ...)  و طراحی روش‌های تعامل و همکاری‌های مناسب از دیگر برنامه های مأموریت وزارت علوم در مشارکت اساتید در رفع نیازهای صنعت و جامعه است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲