تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۱۰۸۵۶
حاج غلامرضا سازگار شاعر آئینی و نام‌آشنای کشورمان، رسالت شاعران متعهد در واکنش به شهادت سپهبد سلیمانی و حماسه تشییع این سردار بزرگ و یارانش را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
شعر سرودن برای سردار سلیمانی عبادت است
به گزراش بلاغ، سازگار گفت: عظمت حماسه‌ای که مردم پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی آفریدند را، نه با قلم، نه با سخن و نه با شعر نمی‌‌توان توصیف کرد. من در این 78سالی که از خدا عمر گرفته‌ام پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) چنین خروش خودجوش مردمی را ندیده‌ام.
 
شاعر پیشکسوت کشورمان افزود: ما شعر گفتیم و قلم زدیم اما این شهیدان در جبهه‌ها به آن عمل کردند و به راستی که شعر واقعی را آنها در جبهه‌ها سرودند و حماسه‌ها خلق کردند.

وی خاطرنشان کرد: شعر سرودن برای این سردار شهید و دیگر همرزمان شهیدش عبادت است و سعادتی است که نصیب هرکسی نمی‌شود. شاعران متعهد با اشعار خود می‌توانند جبهه مقاومت را پشتیبانی کنند و این رسالت و نقشی بزرگ است که باید ما شاعران نسبت به آن انجام وظیفه کنیم.

سازگار تاکید کرد: این رزمندگان با سلاح‌شان در صحنه بودند و امروز هم این خیل عظیم مردم با قدم‌هایشان به میدان آمدند، شاعران هم باید با اشعارشان به صحنه بیایند و مانند دیگر اقشار جامعه نقش خود را ایفا کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴