تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۱۰۷۸۰
کشور ترکیه و پایتخت زیبای آن، شهر آنکارا، به دلیل تفریحات و جاذبه های گردشگری بی شماری که دارد مورد توجه اکثر ایرانیانی است که این کشور را به دلیل همسایگی و نزدیکی به ایران و همچنین به دلیل مراکز خرید و تفریحات سرگرم کننده زیادی که دارد برای گذراندن اوقات فراغت خود، انتخاب می کنند.
۰
plusresetminus
جاذبه های گردشگری آنکارا
شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه است که دارای زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای گرم اما مطبوع می باشد. فصل بهار، دارای هوایی بهاری و مطبوع است ولی مقدار بارش باران در این فصل خیلی زیاد نیست از این جهت بهترین زمان برای سفر و تهیه تور آنکارا، در ماه های اردیبهشت و خرداد و از اواسط شهریور تا اواخر مهر می باشد. البته در تمام طول سال می توان به این شهر سفر کرد و در هر فصل از زیبایی های آن لذت برد.
در این بخش از بلیط هواپیما به معرفی چند جاذبه گردشگری آنکارا می پردازیم.
قلعه آنکارا
قلعه آنکارا یک قلعه زیبا و قدیمیست که در بلای تپه ای در محله اولوس شهر آنکارا قرار دارد. این قلعه نوعی ارگ است که مربوط به قرون وسطی می باشد و دارای قدمتی هزار ساله است. این قلعه از چند ساختمان تاریخی مختلف تشکیل شده و ورودی اصلی همه این ساختمانها در نزدیکی برج است. بلیط هواپیما و رزرو هتل در سایت راه به راه آنلاین انجام می شود.
معماری زیبا و جذاب این قلعه، گردشگران را به دوران قرون وسطی و جنگ های آن دوران می برد و خاطره ای زیبا را برای آنها مجسم می کند. علاوه بر ویژگی های تاریخی این قلعه که مربوط به دوران گذشته می باشد هم اکنون در بعضی از ساختمان های آن، مکان هایی برای رستوران، فروشگاه صنایع دستی و کافه اختصاص داده شده تا گردشگران بتوانند علاوه بر بازدید از این ارگ تاریخی، از فروشگاه های آن نیز خرید کنند و برای صرف غذا و نوشیدنی، به رستوران و کافه های آن مراجعه کنند. تماشای شهر از بالای این قلعه نیز یکی دیگر از زیبایی ها و جاذبه های آن می باشد. با بالا رفتن از پله های قلعه و عبور از روی دیوارها، می توان به چشم اندازی زیبا و شگفت انگیز از شهر دست یافت و ساعت ها به تماشای آن نشست.  
موزه جنگ استقلال
کشور ترکیه با نام قدیم عثمانی، به دلیل قدمت تاریخی و جنگ های فراوانی که در طول تاریخ انجام داده یا شاهد آن بوده از شهرت زیادی برخوردار است. بنابراین موزه ها و مکان های زیادی که یادآور جنگ های آن دوران می باشد در این کشور وجود دارد. یکی از این موزه ها، موزه جنگ استقلال است. چرا بلیط چارتر هواپیما ارزان به صرفه است؟
 
این موزه در میدان اولوس قرار دارد و شامل عکس ها و مجسمه هایی است که مربوط به سال های 1918 تا 1923 است، یعنی زمانی که کشور ترکیه در حال جنگیدن و رسیدن به استقلال بود. این موزه مکانی است که اولین نشست بزرگ و ملی ترکیه نیز در آن انجام شد. هتلهای قیمت مناسب به صورت رزرو و خرید بلیط هواپیما خارجی به راحتی مکان پذیر است.
در این موزه علاوه بر وجود عکس ها و نقاشی های روغنی که یادآور جنگ استقلال ترکیه است، شامل مجسمه مومیایی رئیس جمهورهای گذشته این کشور نیز می باشد و از این رو یکی از تاثیرگذارترین مکان ها در ترکیه است.
کسانی که به تاریخ گذشته این کشور علاقه دارند می توانند همه روزه و با مراجعه به این موزه، در مورد جنگ ها و اتفاقات تاریخی کشور ترکیه به اطلاعات زیادی دست یابند.          

مسجد قوجاتپه
مسجد قوجاتپه بین سالهای 1967 تا 1987 و در منطقه کیزیلای ساخته شده است. این مسجد، بزرگترین مسجد آنکارا و شاید بزرگترین مسجد جهان است به این دلیل که می تواند همزمان 24000 نمازگزار را در خود جای دهد. ساخت این مسجد که دارای 4 مناره بلند و زیبا می باشد حدود 20 سال طول کشید. ابعاد بزرگ آن باعث شده تا از تمام نقاط شهر آنکارا قابل مشاهده باشد.  رزرو هتل آنلاین را با چند کلیک تجربه کنید.
لازم به ذکر است که نام امام علی(ع) نیز بر سقف این مسجد به گونه ای زیبا نقش بسته و طراحی و معماری نئوکلاسیک و عثمانی آن باعث شده تا گردشگران زیادی برای تماشای این مسجد زیبا و بزرگ ترغیب شوند و هنگام سفر به آنکارا،، این مسجد را مورد بازدید خود قرار دهند زیرا بازدید از آن برای عموم حتی غیر مسلمانان نیز آزاد است.
 
 
آرامگاه آتاتورک
آرامگاه آتاتورک متعلق به مصطفی کمال آتاتورک می باشد که به آنیت کبیر شهرت دارد و مربوط به اولین رئیس جمهور ترکیه است. این رئیس جمهور از آن جهت شهرت پیدا کرده که موقع جنگ استقلال ترکیه، این کشور را رهبری می کرده است.
برای طراحی معماری این آرامگاه، دولت ترکیه تصمیم گرفت تا مسابقه ای را برگزار کند و طی آن بهترین معماری را از بین برگزیدگان، برای این آرامگاه انتخاب کند. در نهایت طرح دو معمار به نام های امین انات و احمت ارهان پذیرفته شد و طرح فعلی این آرامگاه مربوط به همان دو معمار است.
در این آرامگاه جاذبه های زیادی از جمله گذرگاه های طاق دار که دور تا دور حیاط تشریفات قرار دارند و همچنین ساختمان هایی که مزین به سنگ های زیبا است وجود دارد همچنین مکان های دیگری از جمله جاده شیرها، تالار افتخار، پارک صلح و میدان تشریفات نیز در این آرامگاه وجود دارد که چهره زیبایی به آرامگاه داده است.
گردشگران ایرانی می توانند برای سفر به این شهر و تماشای جاذبه های طبیعی و خرید از مراکز فروش، با تهیه بلیط هواپیما به مقصد آنکارا و یا تهیه تور آنکارا، از آژانس های هواپیمایی، از مکانهای زیبا و تاریخی آنکارا بازدید کنند و سفری خوب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما