پیام تسلیت مراجع تقلید و علما در پی شهادت سردار سلیمانی

دشمنان گور خود را کندند و زمینه قطعی سقوط خود را فراهم کردند

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۱۰۵۸۵
۰
plusresetminus
دشمنان گور خود را کندند و زمینه قطعی سقوط خود را فراهم کردند
به گزارش بلاغ، مراجع تقلید و علما در پیام‌های جداگانه شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز مقاومت و فرمانده پیروز و فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند و تأکید کردند که دشمنان با این اقدام گور خود را کندند و زمینه قطعی سقوط خود را فراهم کردند.

آیت‌الله جوادی آملی در پیامی تصریح کرد: شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانی(قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه‌دار و عواطف رادمردان مجاهد را متالّم کرد. این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیة الله الأعظم(ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهدای صدر اسلام و همرزمان وی از خدای سبحان مسئلت کرده، انتقام الهی یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.

هنر مردان خدا
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز با صدور پیامی خاطرنشان کرد: هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند. «طوبی لهم و حسن ماب» شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم‌رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می‌گویم.

آیت‌الله وحید خراسانی در تماس تلفنی با همسر شهید سپهبد سلیمانی شهادت وی را تسلیت گفت.

آیت‌الله شبیری زنجانی نیز در پیامی ابراز داشت: جنایت ترور سردار رشید؛ حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همراهان ایشان (رحمت‌الله علیهم) بسیار اسفناک است... امید است که در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این حادثه دردناک، رسوایی و شکست توطئه‌های معاندین اسلام و تشیع و عزت اسلامی را به دنبال آورد.

انتقام شدیدی
 در انتظار دشمن است

همچنین آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور پیامی تصریح کرد: جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه گور خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست.

 اینجانب این ضایعۀ بسیار اسف انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همۀ رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی‌خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و یقین دارم که علاقه‌مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.

جبهه مقاومت؛ خار چشم دشمنان
آیت‌الله نوری همدانی نیز در پیامی خاطرنشان کرد: بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد. بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

جنایتکاران از تبعات این جنایت
 نمی‌توانند فرار کنند

بر اساس این گزارش، آیت‌الله علوی گرگانی با صدور پیامی تصریح کرد: بار دیگر چنگال ددمنشانه دشمنان استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد... شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمی‌توانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آنها را خواهد گرفت.

آیت‌الله سبحانی نیز در پیامی تصویری بیان داشت: ایشان همیشه در صحنه بوده و در کارزارها فداکاری می‌کرد، حتی گاهی اوقات خود را در وسط میدان جنگ قرار می‌داد و خطر همیشه در کنار او بود اما چون فداکاری برایش هدف بزرگی بود به این مسائل اعتنا نمی‌کرد... او می‌دانست که شهادت در کنارش است و روزی کفنش را آورد من امضا کردم، هرچند به او گفتم که شما فوق این امضا هستید، اما کفن ایشان را امضا کردم، معلوم می‌شود او در راه رفتن بود و این مسئله را احساس کرده بود و خدا او را با شهدای کربلا محشور کند.

برکات شهادت
بر پایه این گزارش، آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس‌مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با صدور پیامی خاطرنشان کرد: همه‌ ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته‌ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه امت می‌شود. و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده‌ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگ‌ترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده‌ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم. بنابراین از یک جهت هم، جای تبریک دارد که این حادثه باعث این می‌شود که برکات گسترش پیدا کند و فیوضاتش شامل همه عالم اسلام بشود. به همین مناسبت هم مقام معظم رهبری در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت فرمودند.
خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم بشود.

آیت‌الله مظاهری، رئیس‌حوزه علمیه اصفهان نیز در پیامی خاطرنشان کرد: این حادثۀ تلخ را به ملت عظیم‌الشأن ایران و مقام معظم رهبری و خاندان گرامی این شهید سرافراز تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند قادر متعال مسألت می‌کنم که دست ناپاک آمریکا و تروریسم بین‌المللی را از شرارت علیه امّت اسلامی قطع فرماید و اسلام و مسلمین را از توطئه و مکر دشمنان بدخواه محافظت و صیانت فرماید.

نویدبخش عزت و سربلندی
بیشتر اسلام و مسلمین

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور پیامی خاطرنشان کرد: جنایت بزدلانه نیروهای تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن این شهیدان عزیز بار دیگر ثابت کرد که دشمن از هیچ‌گونه عمل ناجوانمردانه‌ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملت‌های منطقه دریغ نمی‌کند. شهادت این سرداران سرافراز نویدبخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیامی تصریح کرد: سیره و مجاهدت‌های این شهید والامقام، الگویی شایسته برای همه رزمندگان جبهه مقاومت است. به‌یقین خون به‌ناحق ریخته‌اش چون سیلی خروشان بِنای ظلم و ستم جنایت‌پیشگان مستکبر را ویران خواهد کرد. دولت جنایتکار آمریکا که دستش به خون این فرمانده عزیز جبهه اسلام و یاران گرامی‌اش آلوده شد، به حال خود رها نمی‌شود و پاسخ تجاوز و جنایت در سرزمین‌های اسلامی را از مؤمنان و مجاهدان اسلام دریافت خواهد کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴