تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۴۱۰۵۸۴
۰
plusresetminus
اصرار عجیب اصلاح‌طلبان برای ناامید کردن مردم از صندوق رأی
به گزارش بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو درخصوص انتخابات مجلس با عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

زمان اعلام‌نظر قطعی شورای نگهبان
درباره صلاحیت کاندیداها تا ۲۱ دی

عباسعلی کدخدایی در این مصاحبه تلفنی گفت: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیئت‌های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیئت‌های اجرایی و شکایات نسبت به آراء این هیئت را بررسی و با کسب نظر از هیئت مرکزی، اعلام‌نظر کنند.

وی بیان داشت: بررسی شکایات و صلاحیت کاندیداها، یک کار پرمشغله است و در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۶ هزار ثبت‌نام‌کننده داشته‌ایم و بسیاری از این افراد، نخستین بار در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند و به همین جهت نیاز داریم مدارک و مستندات لازم را برای احراز هویت آنها جمع‌آوری کنیم که این موارد زمان‌بر است. سخنگوی شورای نگهبان افزود: تلاش هیئت‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا ۲۱ دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیداها اعلام کند.

تأکید قالیباف بر «وحدت کامل»
محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنج شنبه در دومین نشست اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: «یکی از مهم‌ترین قوای ما مقننه است و اگر ما دغدغه انقلاب، نظام و مردم را داریم باید ببینیم مجلس کجای این موضوع هست و چه نقشی می‌تواند در حل مشکلات داشته باشد؟ مجلس بسیار جای مهم و اساسی است.» این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «باتوجه به شرایط، باید به سمت مجلسی نو برویم که بتواند کارآمد باشد، زیرا مهم‌ترین‌اشکال ما کارآمدی است، حال اگر موفق شدیم و به مجلس راه یافتیم مجلس ما باید کارآمد باشد و اگر چنین نشود به مجلس نرویم بهتر است. اما اگر رفتیم و مجلسی کارآمدی را به وجود آوردیم اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم مسائل اقتصادی است.»

وی ضمن تاکید بر لزوم وحدت در انتخابات آتی مجلس، افزود: «در این انتخابات پیش رو نیازمند وحدت کامل هستیم، هر کسی که در این اردوگاه که دغدغه انقلاب را دارد باید وحدت کامل را مطالبه کند.»

نمایندگان، وکیل ملت باشند نه وکیل‌الدوله
قالیباف با تاکید بر اینکه نمایندگان در مجلس باید وکیل ملت باشند نه وکیل‌الدوله گفت: در مجلس باید تمام شتاب‌دهنده‌های اقتصادی را فعال کنیم.

لزوم حضور نیروهای جوان انقلابی در مجلس
عباس پاپی زاده عضو فراکسیون جوانان مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه مسئولان باید به جوانان اعتماد و تجربیات خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند، افزود: شرایط امروز کشور اقتضا می‌کند تا نیروهای پرانرژی و صالح و انقلابی و جوانان امروزی با ایده‌های نو را وارد سیستم مدیریتی و نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور از جمله نهاد قانونگذاری کنیم تا آنها کارآمدتر شوند.
عضو فراکسیون جوانان مجلس در همین راستا ادامه داد: امروز ما بعضاً با مدیران با روابط ناصالح مواجه هستیم که در چند دهه شکل گرفته و الان در کوران فساد اقتصادی، فساد اداری یا مشکلاتی که وجود دارد؛ می‌طلبد نیروهای جوان انقلابی به عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

ابطحی: مردم از دولت و مجلس ناراضی‌اند
سید محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با مهر، با‌اشاره به ناکارآمدی جدی دولت و همراهی بخش غالب نمایندگان با دولتمردان، گفت: مردم از عملکرد دولت و اکثریت نمایندگان فعلی که در واقع همسوی دولت هستند، رضایت ندارند، چرا که این مسئولان در مقام ایفای وظایفشان در اغلب موارد به درستی عمل نکرده‌اند.

ترکیب مجلس آینده تغییر می‌کند
وی افزود: محصول نارضایتی مردم از عملکرد دولتمردان و بخش قابل توجهی از نمایندگان قطعاً در انتخابات اسفندماه تأثیر خودش را خواهد گذاشت و به اعتقاد بنده اکثر نمایندگان فعلی مجلس تغییر می‌کنند و جای خود را به افراد دیگری می‌دهند.

در کنگره حزب مردم‌سالاری مطرح شد؛
افق روشنی پیش روی ما نیست

هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با حضور افشانی شهردار اسبق تهران، علی مطهری، تعدادی از نمایندگان کنونی و ادوار مجلس از جمله الیاس حضرتی، غلامرضا حیدری، فریده اولاد قباد، راه چمنی، محمدرضا خباز و اعضای این حزب برگزار شد.

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز پنجشنبه با طرح این موضوع که مجلسی که به حاکمیت مردم اعتقاد داشته باشد، پیگیر مطالبات مردم است، افزود: افق روشنی پیش روی ما نیست و بسیاری از اصلاح‌طلبان، توسط هیئت‌های اجرایی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.
وی در عین حال تاکید کرد که راهی جز انتخابات برای حل مشکلات کشور نیست، افزود: لازمه ثبات و امنیت کشور، مشارکت حداکثری و کنار گذاشتن مصالح جناحی و حرکت در راستای منافع ملی است.

کواکبیان: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان
عملکرد خیلی درخشانی نداشته است

همچنین مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در سخنانی در این نشست بیان کرد: «بخشی از مشکلات به نمایندگانی تعلق دارد که معلوم نیست برای چه به مجلس آمده‌اند. کسی که میلیاردها تومان هزینه می‌کند معلوم است به دنبال حق مردم نیست. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان عملکرد خیلی درخشانی نداشته است.

کواکبیان ادامه داد: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، کسانی وارد مجلس می‌شوند که می‌گویند لیاخوف کجایی؟ اگر مردم به صحنه بیایند به دلسوزان خود رأی می‌دهند نه به کسانی که از همین الان دارند ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم را مشخص می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و انسجام در اصلاح‌طلبان داریم، اما باید تلاش کنیم اگر قرار است اصولگرایان به مجلس راه یابند، اصولگرایان عاقل به مجلس بیایند. برخی اصولگرایان دغدغه ملی ندارند بلکه دغدغه جناحی دارند. اگر آنها سر کار بیایند، FATF را تصویب می‌کنند.

اصلاح‌طلبان در ایجاد مشکلات مقصرند
محمد علی وکیلی، عضو فراکسیون امید مجلس هم در این نشست با‌اشاره به اینکه دو جریان گفتمانی برای انتخابات مجلس وجود دارد، اظهار داشت: یک جریان اکنون خود را پیروز انتخابات می‌داند و دارد جشن می‌گیرد چون معتقد است بدون مشارکت مردم، پیروز می‌شود. جریان دیگر اگرچه در ایجاد مشکلات تقصیردار است اما اعتبارش به حضور مردم است.

اصلاح‌طلبان علیه مجلس مقاله می‌نویسند
به گزارش ایلنا، وکیلی گفت: چپ و راست مسابقه گذاشته‌اند که بگویند مجلس تضعیف شده است... در همین مجلس دهم گام‌هایی خلاف خواسته مردم برداشته شد که اگر اصلاح‌طلبان نبودند، جلو این اقدامات گرفته نمی‌شد. با این حال برخی اصلاح‌طلبان علیه مجلس مقاله می‌نویسند در حالیکه می‌بینند چه اراده‌هایی وجود دارد تا صدای مردم خاموش شود. این مجلس در رأس امور نیست اما اگر این مجلس نباشد، صداهای موجود در دفاع از حق مردم هم خاموش می‌شود.

ناصری: مشارکت پایین خواهد بود!
عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با یک سایت خبری درباره پیش‌بینی خود درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم گفت: «عملکرد دولت، حاکمیت و مجلس در سال‌های اخیر و اوج ناکارآمدی مجلس در مصوبه افزایش قیمت بنزین به اضافه حوادث آبان ماه و آسیب دیدن جامعه، کاهش قابل توجه میزان مشارکت در انتخابات مجلس را به دنبال خواهد داشت.»

نظرسنجی یا نظرسازی؟
به گزارش فرارو، بر مبنای آمار استخراج شده از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، میانگین میزان مشارکت در مجموع ۱۰ دوره انتخابات مجلس تقریباً ۶۱ درصد است و هر دوره میزان مشارکت تفاوت داشته است. کمترین میزان مشارکت به دوره هشتم با ۵۱ درصد و بیشترین میزان مشارکت در دوره پنجم تقریباً با ۷۱ درصد تعلق دارد.

حالا با نظر بر این واقعیات، برخی مراکز نظرسنجی که معلوم نیست بر چه اساسی و با چه معیارهایی و جامعه آماری دست به نظرسازی زده‌اند، در رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی نوشته‌اند: «بر اساس نتایج نظرسنجی ایسپا، در باب احتمال میزان مشارکت در زمان انجام نظرسنجی تمایل مردم تهران برای شرکت در انتخابات 21 درصد و برای مردم استان تهران 27 درصد می‌باشد.»
شایان ذکر است مدعیان اصلاحات یکی از مواردی که در دستور کار خود قرار داده‌اند، همین القای مشارکت پایین در انتخابات است. آنان معتقدند که باید با همین فرمان، به حاکمیت القا کنند که اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور فعال نداشته باشند یا گزینه‌های آنان رد صلاحیت شوند، میزان مشارکت در انتخابات کاهش می‌یابد.

موسوی لاری، عباس عبدی، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان و هاشم زایی و چند تن دیگر از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب، این روزها به اظهار نظر درباره مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال جاری پرداخته و برای تحقق گروکشی‌های سیاسی خود دست به ناامید کردن مردم از صندوق رأی زده‌اند.

روایتی از کتک‌کاری در مجلس اول!
روزنامه شرق در شماره پنج شنبه خود بخش‌هایی از مصاحبه مرحوم علی‌اکبر معین‌فر، نخستین وزیر نفت بعد از انقلاب با سایت «تاریخ ایرانی» را منتشر کرد. در بخش‌هایی از این مصاحبه آمده است: «مجلس اول کاملاً یک فضای سالم و آزادی داشت اما انتخابات میان‌دوره‌ای اگر نگوییم غیر آزاد، اما می‌توانیم بگوییم غیر سالم بود... «آقای رئیس، این چه وضعیتی است؟ چرا مجلس را آرام نمی‌کنید؟»

علی‌اکبر معین‌فر این را گفت و به طرف تریبونی رفت که هاشم صباغیان در آن ایستاده و با اعتراض نمایندگان طیف خط امام نطق پیش از دستورش ناتمام مانده بود؛ چنانکه عزت‌الله سحابی روایت کرده «معین‌فر هنوز به جلوی تریبون نرسیده، عده‌ای از نماینده‌ها بر سر وی ریختند. آقای هاشمی هم که ریاست مجلس را برعهده داشت، ساکت و آرام و با لبخند و بسیار خونسرد، به جریان نگاه می‌کرد. مهاجمین علاوه‌بر ایراد ضرب و جرح و کتک زدن معین‌فر و صباغیان، فحش‌های رکیک و ناموسی هم به آنها می‌دادند. از جمله مهاجمین آقایان هادی غفاری، اسدی‌نیا، دهقان و... بودند؛ تعداد آنها پنج نفر بود.»»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴