تاریخ انتشارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۴۱۰۵۸۱
طرف‌های اروپایی توافق برجام، به جای محکومیت جنایت تروریستی آمریکا علیه سردار سلیمانی، موضع دو پهلو اتخاذ کرده و بعضا حتی به جانبداری از آمریکا پرداختند.
۰
plusresetminus
جانبداری طرف‌های اروپایی برجام از تروریست‌های آمریکایی
به گزارش بلاغ، رئیس‌جمهور فرانسه به جای محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا گفت: ایران نباید اقدامی انجام دهد که باعث تشدید تنش‌ها شود(!) همچنین آملی دو مونشالین، وزیر امور اروپایی فرانسه گفت: تشدید اقدام نظامی، جهان را بسیار خطرناک خواهد کرد.

در انگلیس هر چند جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس، ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد و ترامپ را به تشدید درگیری بسیار جدی و خطرناک متهم نمود، اما دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد «درگیری بیشتر به نفع ما نیست». او با ایستادن در کنار ترامپ و تکرار اتهامات وی افزود: بریتانیا همیشه به تهدید تهاجمی از سوی نیروهای قدس سپاه ایران به رهبری قاسم سلیمانی اذعان کرده است.

در همین حال معاون سخنگوی دولت آلمان مدعی شد: حال وظیفه اصلی تلاشی توأم با عقلانیت و خویشتنداری برای رفع تنش است. اقدام آمریکا واکنشی به یک سلسله تحریکات نظامی بوده که ایران مسئولیت آن را برعهده‌دارد.

اولریک دمر گفت: اقدام آمریکا در عراق در واکنش به تحریکات نظامی گسترده جمهوری اسلامی بود. این مقام دولت آلمان همچنین افزود: ما با نگرانی بسیار زیاد فعالیت‌های ایران در منطقه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مناقشه‌های منطقه‌ای تنها از راه‌های دیپلماتیک قابل حل هستند و ما در همین رابطه با مؤتلفان خود در حال رایزنی هستیم. همچنین وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای ادعا کرد، سردار قاسم سلیمانی در لیست تروریستهای اتحادیه اروپا قرار داشته وآنچه اتفاق افتاد در خلأ رخ نداده است و طبیعی بوده است. این وزارتخانه افزود: نگران تشدید خطر پس از کشته شدن سلیمانی بوده و برای جلوگیری از این اتفاق با شرکای خود همکاری خواهد کرد.

یادآور می‌شودسه کشور اروپایی عضو برجام، در 19 ماه گذشته هم که دولت آمریکا برجام را ابطال و نقض کامل کرد، به جای ایستادن پای تعهدات خود، در تحریم آمریکا علیه ایران مشارکت کرده و فقط از ایران می‌خواستند که به تعهدات خود پایبند بماند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴