تاریخ انتشارجمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۴۱۰۵۶۴
خطیب جمعه نکا گفت: دشمنان ما گمان نکنند با شهادت سلیمانی کار و راه او بسته می‌شود بلکه نتیجه تلاش حاج قاسم، همکاران و یارانش صدها گردان آماده برای جبهه حق است که هرکجا نیاز شود دست از جان کشیده برای جبهه حق فداکاری می‌کنند.
۰
plusresetminus
راه شهید سردار قاسم سلیمانی ادامه دارد/ وعده انتقام سخت فرزندان مقاومت به دشمنان
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام یدالله غلامی در خطبه‌های این هفته شهرستان نکا با تبریک و تسلیت شهادت سرلشکر شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر تهاجم تروریستی آمریکا به ایشان در عراق، اظهار کرد: امروز جبهه حق و باطل شدیداً با هم درگیر هستند و یقیناً برای پیروزی نیاز است انسان به خدا توکل کرده و به وعده‌های خداوند اعتماد کند.

وی افزود: خداوند در قرآن پیروزی‌ها و شکست‌ها را نتیجه سه صفت ثبوتی معرفی می‌کند که با ولایت و خدایی بودن در کنار استقامت ورزیدن در برابر دشمنان عوامل پیروزی هستند و مقاومت یقیناً همراه با پیروزی خواهد بود.

امام جمعه موقت نکا با بیان خصوصیات حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی را ولایت‌مداری، با خدا بودن در کنار نزدیک به 40 سال جهاد و مبارزه کردن به این جایگاه رساند به شکلی از روزهای اول نا امنی کردستان تا حوادث تلخ امروز منطقه توسط دشمنان از لبنان و جنگ 33 روزه تا القائده و افغانستان و داعش برای بدنام کردن اسلام و به دست گرفتن دو کشور مهم اسلامی عراق و سوریه در مبارزه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: سردار سلیمانی مانند برخی که در عرصه‌های تبلیغاتی و عمومی برای معرفی خود یقه چاک می‌زنند نبوده و حتی از مصاحبه نیز دریغ داشت اما خداوند به او نام و آوزاه‌‌ای به این اندازه داده است.

وی گفت: برخی در راه نمی‌توانند استقامت کنند بلکه زود خسته شده و صحنه را با درگیر شدن به کار دیگر ترک می‌کنند اما حاج قاسم سلیمانی نیم قرن در راه ماند و اینچنین خداوند به وی آبرو داد تا پس از رهبر معظم انقلاب و همتا با سید حسن نصرالله محبوب‌ترین فرد در جهان اسلام بوده است.

غلامی تصریح کرد: همچنین سه صفت سلبی نیز از شهید سلیمانی شخصیت بی‌نظیری ساخت که یقیناً تا قرن‌ها از حاج قاسم به عظمت یاد خواهد شد که آن سه صفت نیز اهل عدم ضعف و سستی، عدم کرنش در برابر دشمن باوجود مشکلات و سختی‌ها بوده است.

وی افزود: او با ولایت، باخدا و صابر و مقاوم در جبهه بود و هیچ سستی و ضعفی از خود نشان نداد و در برابر دشمن کرنش نکرد و مزد زحماتش را گرفت و باید به شهادت نیز می‌رسید.

خطیب جمعه نکا بیان کرد: همه انبیا و اوصیا و ائمه معصوم ما تلاش داشتند تا این چنین قهرمانانی را تربیت کنند که برای دین و جبهه حق فداکاری کنند و یکی از عظمت‌های انقلاب امام، تربیت حاج قاسم سلیمانی‌ها بوده است.

این مسئول اضافه کرد: به غیر از شهادت اگر سلیمانی‌ها از دنیا بروند واقعاً باید تأسف خورد مگر اینکه مزد جهاد 40 ساله‌اش شهادت در راه خدا آن هم به دست شقی‌ترین آدم‌ها و جنایتکاران زمانه باشد.

وی گفت: دشمنان ما گمان نکنند با شهادت سلیمانی کار و راه او بسته می‌شود بلکه نتیجه تلاش حاج قاسم، همکاران و یارانش صدها گردان آماده برای جبهه حق است که هرکجا نیاز شود دست از جان کشیده برای جبهه حق فداکاری می‌کنند.

غلامی تأکید کرد: امروز برای جبهه حق به گستردگی دنیای اسلام نیرو تربیت شده است که از لبنان و فلسطین تا سوریه، یمن، عراق، افغانستان و پاکستان را در بر می‌گیرد و گروه‌های جبهه مقاومت که به دست جوانمرد قهرمان میدان‌های جبهه حق درست شده است قطعا برای دشمن خواب آرام و آسوده‌ای به جای نخواهد گذاشت.

وی افزود: دشمن نباید به این فکر کند که با ارتکاب این جنایت می‌تواند فرار کند بلکه یقین بداند جبهه مقاومت که همان جبهه حق است در هرکجای دنیا درصدد این است تا دشمن را به نتیجه عمل شومش که یقیناً برای او تلخ و سخت خواهد بود برساند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران اذعان کرد: شهید سلیمانی فقط فرزند ایران و کرمان و فرمانده عده‌ای به نام نیروی قدس نبود بلکه او فرمانده جبهه حق و مقاومت به گستردگی جهان اسلام و در سطح بین‌الملل بود که فرزندان مقاومت از خونش نخواهند گذشت و انتقام سختی از دشمن در وقت مناسب خواهند گرفت.

این مسئول اضافه کرد: دوستان و دشمنان بدانند این خط جهاد و مقاومت که سال ها فرماندهی‌اش با حاج قاسم سلیمانی بود و ده‌ها نفر را پرورش داد اما نامشان گفته نمی‌شد در وقت مناسب یکایک حاج قاسم‌ها سربلند خواهند کرد تا دوستان را امیدوار و دشمنان را نا امید سازند.

وی گفت: پیروزی از آن مردمی است که جبهه حق را امروز رهبر هستند و پرچم مقاومت را به دست دارند و ادامه این مسیر کام دشمنان و مستکبران را تلخ‌تر خواهد کرد.

غلامی ادامه داد: خون حاج قاسم یک بار دیگر در چله و گام دوم انقلاب  این نهضت را بیمه کرد از همه انتظار می‌رود تا به گونه‌ای تحلیل و اظهار نظر کنند که دشمن از آن سو استفاده نکند اما ما چگونه می‌توانیم از این عظمت و خون مقدس استفاده کنیم.

وی افزود: در بگومگوهای سیاسی بعضی از حرف‌ها را به این آن نسبت ندهیم که دشمن این را می‌خواهد بلکه این خون و این شهادت باید انسجام ملت ما را صدچندان کند یکی از برکات این خون می‌تواند این باشد اگر کسی در کشور فکر می‌کرد می‌شود با آمریکا ساخت و مشکل حل کرد دیگر یقینا اگر ذره‌ای انصاف در افراد باشد متوجه می‌شوند که به این‌ها نمی‌شود اعتماد کرد.

امام جمعه موقت نکا خاطرنشان کرد: همه گوش به فرمان ولایت باشیم همانگونه که شهیدان و سرداران و بزرگان ما هستند و در این قصه نیز همینطور باید باشد چراکه هم دشمن و هم دشمنی‌ها می‌شناسد و هم به راه جبهه حق و باطل را به خوبی آگاه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴