کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سناتور آمریکایی: ترور دومین فرد قدرتمند ایران، آغاز یک جنگ بالقوه منطقه ای است/ آمریکایی های بیشتری کشته خواهند شد

فارس , 13 دی 1398 ساعت 7:25

نماینده مجلس سنای آمریکا از توجیه ارائه‌شده توسط پنتاگون برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقاد کرد.


به گزارش بلاغ، «کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا به شدت توجیه ارائه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت. 

مورفی در توئیتر نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟»


وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که پس از شهادت سردار سلیمانی صادر شده مدعی شده که هدف از این حمله، «جلوگیری از حملات بیشتر ایران» بوده است. مورفی از این توجیه انتقاد کرده است. 

سناتور آمریکایی: ترور دومین فرد قدرتمند ایران، آغاز یک جنگ بالقوه منطقه ای است/ آمریکایی های بیشتری کشته خواهند شد

وی در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: «توجیه ارائه‌شده برای این ترور، "جلوگیری از حملات آتی ایرانی‌ها" بوده است. یک دلیل که ما عموماً مقام‌های سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی باعث کشته شدن آمریکایی‌های بیشتری می‌شود نه آمریکایی‌های کمتر. این مسئله باید امشب باعث نگرانی واقعی، مبرم و عمیق ما باشد.»

شهادت سردار سلیمانی 
تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»

خبرگزاری رویترز هم به نقل از «احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی این خبر را تأیید کرده است. 

الحمد الاسدی گفت: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی هستند.»

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده است. 

سازمان الحشد الشعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است.

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند. 
 


کد مطلب: 410505

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/410505/سناتور-آمریکایی-ترور-دومین-فرد-قدرتمند-ایران-آغاز-یک-جنگ-بالقوه-منطقه-های-بیشتری-کشته-خواهند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com