تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۴۱۰۴۹۸
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید به خودمان متکی باشیم و سیاست‌های مبتنی بر داشته‌های خودمان را برنامه‌ریزی کنیم.
۰
plusresetminus
لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای شناخت ظرفیت‌های داخلی/مسئولان مشکلات حقوقی پرستاران را برطرف کنند
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم گرامی‌داشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با تبریک این روز به همه پرستاران و خانواده شهدا، اظهار کرد: از برکات سپاه، برکاتی است که در حوزه درمان و سلامت به جامعه ما می‌رسد و در این قسمت مانند بقیه حوزه‌هایی که در مسئولیت سپاه است کاملا موفق بوده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت مدرن و مجهز با کادر مجرب به وجود آوردند و نشان دادند که مدیریت جهادی در هر زمینه‌ای ورود پیدا کند آن زمینه به فرصت بسیار خوب تبدیل می‌شود.
 
وی بیان کرد: در کنار ساخت مراکز درمانی باید جنبه علمی این کار را جدی گرفت و نشان دهیم هر جا پای دین، مذهب و ارزش‌ها در کار است علم هم در آنجا قوی است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه از خوبی‌های چنین بیمارستان‌هایی این است که مسائل ارزشی بهتر از جاهای دیگر رعایت می‌شود و این خیلی نکته بسیار مثبتی است، خاطرنشان کرد: باید نشان دهیم که رعایت حدود شرعی هیچ محدودیت حرفه‌ای و درمانی ایجاد نمی‌کند.
 
محمدی لائینی تصریح کرد: اگر پذیرش همه بیمه‌ها در این بیمارستان‌ها اجرا شود مراجعه مردم و رضایت آنها بیشتر می‌شود چون خانواده‌ها دنبال فضاهایی هستند که در حوزه تخصصی کارآمد و در حوزه ارزشی احکام خدا رعایت شود.
 
وی با اشاره به نام‌گذاری روز جهانی پرستار برای سالروز تولد فردی که در جنگ با جمع کردن چند نفر برای پرستاری به میدان جنگ رفته بود، گفت: حضرت زینب (س) در جنگی حضور داشت که سخت‌ترین مصیبت‌ها را دید و افتخار می‌کنیم که الگوی پرستاری ما یک هزار و 200 سال پیش از الگوی روز پرستاری دنیا حضور داشته است و با فرهنگ، شخصیت و الگوی خودمان به‌عنوان روز پرستار نامیدیم.
 
محمدی لائینی با تاکید بر اینکه چرا باید در مقابل فرهنگ غرب منفعل باشیم و مقابل سیاست‌های غرب در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دنبال‌رو باشیم، افزود: باید بومی سازی کنیم و به خودمان متکی باشیم و سیاست‌های مبتنی بر داشته‌های خودمان را برنامه‌ریزی کنیم.
 
امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه پرستاری یک عبادت بزرگ است و با صبر و متانت با بیماران برخورد کنید، اضافه کرد: گاها تعداد بیمار زیاد و پرستار کم است و مسئولین مربوطه باید حق و حقوق پرستاری را بشناسند و برطرف کنند چون جامعه پرستاری ما قانع است.
 
*ایجاد 5 درمانگاه برای توسعه مراکز درمانی

فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه قبلا وقتی اسم دمشق و سوریه آورده می‌شد یاد کاروان‌های زیارتی تداعی می‌شد اما امروز یاد شیرمردانی می‌افتیم که داوطلبانه و با اسرار و با شوق و بصیرت رفتند و همه وجود خود را فدا کردند و برگی دیگر بر عزت و عظمت اسلامی افزودند، افزود: ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم همان‌طور که مدیون شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع وطن بوده و هستیم.


 
سردار محمدحسین بابایی تصریح کرد: برای توسعه مراکز درمانی طی شش سال اخیر پنج درمانگاه ایجاد کردیم که یک درمانگاه را در سیمرغ کاملا توسط یک خیر ساخته شد و در بقیه شهرها هم کمک‌های خوبی شد.
 
وی با اشاره به اینکه از وقف‌هایی که از قبل مرسوم بود ساخت بیمارستان و درمانگاه بود، گفت: یکی از کمک‌هایی که خیرین می‌توانند داشته باشند تامین تجهیزات پزشکی است که بسیار هزینه‌بر است.
 
بابایی تاکید کرد: یکی از آثاری که قطعا به جا می‌ماند و به‌عنوان صدقه جاریه برای هر زن و مرد مومنی محسوب می‌شود وقف در زمینه درمان است.
 
*تلاشمان رضایت‌مندی مردم است

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه کربلا نیز در این مراسم با بیان اینکه هماهنگی و هم‌افزایی بین مراکز درمانی در حال انجام است، اظهار کرد: مراکز درمانی در قالب یک شبکه درمانی استانی هویت پیدا خواهند کرد و این طور نیست که مرکز درمانی در شرق استان هیچ ارتباطی با مرکز درمانی مرکز استان یا غرب استان نداشته باشد بلکه همه مراکز باید پوشش دهنده یکدیگر باشند.


 
مجتبی بلباسی با تاکید بر اینکه باید خدمات خود را توسعه دهیم و نباید تنها در مرکز استان تمرکز پیدا کند، خاطرنشان کرد: مراکز ما باید بروزتر و مجهزتر و با امکانات رفاهی بیشتری باشد.
 
وی رضایت‌مندی بیماران، نگاه محترمانه، رفتار همراه با کرامت و تکریم ارباب رجوع را مهمترین اولویت دانست و گفت: همه دستگاه‌ها و تخصص‌ها زمانی می‌توانند رضایت بیمار را تامین کنند که بتوانند احترام بیمار را تامین کنند و این میسر نمی‌شود مگر اینکه پرسنل مختلف بیمارستان با ما همراهی داشته باشند.

بلباسی افزود: در حوزه سلامت نظام رسمی سلامت یعنی وزارت بهداشت شاید ناتوان باشد همه نیازها و درخواست‌ها را پاسخگو باشد به همین دلیل همه باید پای کای بیایند و ما خودمان را خدمت‌گذار مردم و یک کنشگر فعال می‌دانیم که همه خدمات خود را باید تقدیم مردم کند و سپاه به‌عنوان مردمی‌ترین بخش نظام می‌تواند به خوبی از عهده این کار بر بیاید.
 
وی با بیان اینکه سپاه بیش از 28 بیمارستان در سطح کشور دارد و در مازندران که استان برخوردار است دو بیمارستان فعال دارد، بیان کرد: در سپاه تخصصی نیست که فوق تخصصش را نداشته باشیم و کاری نیست که بلد نباشیم که همه آن باید در خدمت مردم قرار گیرد.
 
معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه کربلا با تاکید بر اینکه کار ما فقط خدمات سلامت و خدمات اجتماعی نیست بلکه کار ما رضایت‌مندی مردم است، تصریح کرد: امروز مردم از ما به عنوان سپاه توقع دارند خدمات را با بهترین کیفیت، ارزان‌ترین قیمت و سهولت حداکثری به مردم تقدیم کنیم و این ممکن نمی‌شود مگر با همراهی و همدلی همه مردم.


 
بلباسی با بیان اینکه افزایش رضایت‌مندی مردم به‌عنوان شاخص‌ترین موضوع در ارزیابی ما قرار دارد و مردم باید از مرکز ما راضی باشند، خاطرنشان کرد: اگر ما خدمتی به مردم نمی‌دهیم با روی خوش می‌توان به مردم این موضوع را گفت.

در پایان این همایش از پرستاران و کارکنان مراکز درمانی سپاه کربلا تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴