تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۴۱۰۴۶۰
مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند شب سال نوی امسال نیز مانند همیشه عده‌ای آشوبگر صدها خودرو را در پاریس به آتش کشیدند. امسال نیز گویا به رسانه‌های فرانسه اجازه انتشار تصاویر این حوادث داده نشده است.
۰
plusresetminus
آشوب‌های سال نو در فرانسه معترضان در پاریس1000 خودرو را آتش زدند
به گزارش بلاغ، امسال نیز مثل سال‌های گذشته و در شب سال نوی میلادی فرانسوی‌های عمدتا ساکن حاشیه شهر پاریس از تاریکی شب استفاده کرده و 1000 خودرو را به آتش کشیدند. این اتفاق همه ساله در پاریس و سایر شهرهای این کشور اتفاق می‌افتد و تبدیل به یک موضوع کاملا عادی در این کشور شده است. امسال دولت «امانوئل ماکرون» از ترس این آشوب‌ها، اعتراضات جلیقه زردها، اتحادیه‌های کارگری و همچنین حملات تروریستی بیش از 100 هزار نیروی پلیس و ژاندارمری را برای تامین امنیت شب سال نو در سراسر این کشور بسیج کرده بود.

همزمان با این آشوب‌ها که رسانه‌های فرانسوی ظاهرا اجازه انتشار تصاویر آن را نداشتند، اعتصاب بخش‌های مختلف فرانسه از جمله بخش حمل‌ونقل این کشور، در نخستین روز از سال نوی میلادی نیز همچنان ادامه داشت. شبکه تلویزیونی فرانس 24 در این زمینه نوشته: «مذاکرات میان نخست‌وزیر و اتحادیه‌های کارگری فرانسه قرار است از هفتم ژانویه(سه شنبه 17 دی) از سر گرفته شود و در این مدت اعتصاب‌ها ادامه خواهد داشت. در کنار اعتصاب گسترده و فلج شدن سیستم حمل‌ونقل عمومی پایتخت فرانسه، معترضان جلیقه زرد نیز از هفته گذشته به طور گسترده به تظاهرات خود در اعتراض به سیاست‌های دولت «ماکرون» ادامه می‌دهند.

ناامیدی مردم فرانسه
تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «هریس» نیز بیانگر آن است که مردم فرانسه نسبت به آینده کشورشان خوشبین نیستند. شبکه خبری «آر.ت.ال» با انتشار نتایج این نظرسنجی نوشته: «در این نظرسنجی فقط یک سوم مردم فرانسه نسبت به آینده کشورشان تا سال ۲۰۳۰ ابراز خوش‌بینی کرده‌اند».

نتایج این نظرسنجی که در روزهای ۲۶ و ۲۷ دسامبر(5 و 6 دی 1398) به صورت آنلاین و با نمونه جمعیتی ۱۰۲۵ نفر میان افراد ۱۸ سال به بالا انجام شده، بیانگر آن است که بیشتر فرانسوی‌ها نسبت به آینده کشورشان بدبین هستند. در واقع فقط ۳۳ درصد گفته‌اند وقتی در سال ۲۰۳۰ به فرانسه فکر می‌کنند نسبت به آینده خوشبین‌اند. اواخر آذرماه امسال نیز نتایج یک نظرسنجی که تارنمای شبکه «ب.اف.ام تی وی» فرانسه آن را منتشر کرد ۶۵ درصد از مردم این کشور گفتند که هیچگونه اعتمادی به رئیس‌جمهور و دولتش ندارند.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴