تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۱۰۴۳۳
۰
plusresetminus
جلسه شائبه‌برانگیز وزارت کشور با احزاب اصلاح‌طلب
به گزارش بلاغ، غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش حزب جامعه زینب با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام به عنوان اسناد بالادستی توسط مقام معظم رهبری، گفت: «این اسناد ۳۷ مورد است» و «باید چارچوب و مبنا باشند.»

وی گفت: نمایندگانی که تجربه اولشان است باید قبل از ورود به مجلس آموزش ببینند و این سیاست‌ها را یاد بگیرند و به ذهن بسپارند. باید فرهنگ مطالبه و مطالبه‌گری در جامعه افزایش یابد.
مصباحی‌مقدم با بیان اینکه در مسئله افزایش قیمت بنزین در سال ۸۹، ۹ قلم کالای اساسی افزایش قیمت پیدا کرد و مانند این دوره نبود که بنزین غیر سهمیه‌ای سه برابر شده باشد، گفت: در دولت گذشته علی‌رغم اینکه غیر از بنزین ۹ قلم کالای دیگر هم گران شدند ولی هیچ شوک جدی به اقتصاد کشور وارد نشد زیرا مجلس نقش آفرینی کرد چنانچه که قیمت بنزین سهمیه‌ای ۴ برابر و غیرسهمیه‌ای ۷ برابر شد و قیمت گازوئیل هم ۱۰ برابر افزایش یافت.

اصلاح طلبان کاری کرده‌اند
که مجلس در رأس امور نباشد!

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند مجلس در رأس امور نیست، گفت: شما کاری کرده‌اید که مجلس در رأس امور نباشد؛ مجلس اگر عرضه داشت در رأس امور قرار می‌گرفت، مجلسی که در پس امور حرکت کند هیچ‌گاه در رأس امور قرار نمی‌گیرد، مجلسی که در پیشاپیش حرکت کند در رأس قرار می‌گیرد.

جلسه شائبه‌برانگیز وزارت کشور
 با احزاب اصلاح‌طلب

تسنیم روز گذشته در گزارشی نوشت: «سه‌شنبه وزارت کشور که مجری اصلی برگزاری انتخابات پیش‌رو بوده در وب‌سایت خود از دومین دیدار مسئولان سیاسی این وزارتخانه با احزاب اصلاح‌طلب خبر داده است. موضوعی قابل تأمل و عجیب که چرا این وزارتخانه در این فرصت محدود باقی‌مانده تا انتخابات چنین اقدامات سیاسی و جانبدارانه‌ای انجام می‌هد و حتی خبر آن را به صورت رسمی در وب‌سایت خود منتشر می‌کند؟

کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات مجلس باقی است و موضوعی که نگرانی زیادی را در بین افکار عمومی ایجاد می‌کند عدم رعایت اصل بی‌طرفی دولت در انتخابات آتی است.

برخی معتقدند، اینکه وزارت کشور در آستانه انتخابات مجلس با اصلاح‌طلبان جلسه می‌گذارد شاید دو دلیل مشخص داشته باشد! اخیراً برخی از احزاب اصلاح‌طلب در جلسه ماده 10 کمیسیون احزاب در اعتراض به ممانعت این کمیسیون برای حضور 3 نفر از چهره‌های اصلاح‌طلب در جلسه،‌ آبستراکسیون کرده و مانع برگزاری انتخابات کمیسیون ماده 10 احزاب شدند و موضوع دیگر اینکه، شاید بتوان این اقدام معاونت سیاسی وزارت کشور را در تلاش عده‌ای از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دانست. علی مطهری و تعدادی دیگر از اعضای لیست امید به شدت دنبال استیضاح وزیرکشور هستند و شاید مقام‌های وزارت کشور به‌دنبال کسب نظر آنان حداقل تا انتخابات مجلس باشند.

برگزاری چنین جلساتی با هر هدفی بی‌شک اصل بی‌طرفی وزارت کشور را زیر سؤال برده و شاید بهتر باشد وزیر کشور در این زمینه به افکار عمومی توضیح دهد که چرا نهاد و مسئول اصلی برگزار کننده انتخابات گرایش خود را به سمت یک جریان سیاسی به‌صورت علنی نشان می‌دهد و مردم چگونه به دولت در برگزاری انتخابات اعتماد کنند؟»

دیدار قالیباف با خانواده خلبان شهید «رحمانی»
بر اساس خبری که دیروز منتشر شد، قالیباف با حضور در شهرستان ری و منزل خلبان شهید «محمدرضا رحمانی» (خلبان پایگاه شهید فکوری تبریز) با خانواده این شهید دیدار کرد.

مرعشی: طرح «سرا» در این دوره از انتخابات
عملی نمی‌شود

حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران هم در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «بر اساس نتایج اعلامی در 21 بهمن، اصلاحات می‌تواند با لحاظ در نظر گرفتن واقعیات در چارچوب استراتژی کلی مشارکت در انتخابات داشته باشد. بعد از آن است که می‌توانیم درباره لیست و سازوکار و طرح سرا و اختلاف نظرها در این باره تصمیم گیری کنیم اگرچه تصور نمی‌کنم طرح سرا در این دوره از انتخابات عملی شود.»

اصلاح‌طلبان
چوب حمایت از دولت روحانی را می‌خورند

صادق زیباکلام در مصاحبه با یک سایت خبری گفت: «مردم در انتخابات مجلس به اصلاح‌طلبان رأی نمی‌دهند.»

وی با بیان اینکه «مشارکت در این دوره با توجه به عملکرد دولت و فراکسیون امید بسیار پایین خواهد بود و اصلاح‌طلبان چوب حمایت از دولت روحانی را می‌خوردند» افزود: «اصلاح‌طلبان از سال ۹۶ تاکنون روزه سکوت گرفته‌اند و به هیچ عنوان مسئولیت کارهای خود را برعهده نمی‌گیرند.»
او همچنین یادآورد شد: «خاتمی در شب عید در جمع فراکسیون امید نیز اعلام کرد که دیگر مردم نیز به تکرارهای وی پاسخی نخواهند داد.»

اگر ما نباشیم؛
مشارکت به حدود ۲۰ درصد خواهد رسید!

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با ایلنا با بیان اینکه اصولگرایان از تائید صلاحیت‌ها خیال‌شان راحت است، گفت: اگر اصلاح طلبان در این دوره نتوانند لیست دهند مشارکت به حدود ۲۰ درصد خواهد رسید.

وی همچنین افزود: اگر قرار است لیستی ارائه شود باید اصلاح‌طلبی کامل باشد و با هیچ گروهی برای گرفتن مجلس ائتلاف نکنیم.

آذر منصوری، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت هم در مصاحبه‌ای با بیان آنکه «اگر نیروهای اصلی خودمان را در میدان انتخابات نداشته باشیم، لیست نمی‌دهیم» گفت: «زیر بار گزینشی پیدا کردن نامزد نمی‌رویم.»

وی همچنین گفت: کاری نکنیم که مردم نسبت به صندوق‌های رأی ناامید شوند.

فتنه‌انگیزی مدعیان اصلاحات
در آستانه انتخابات

محسن غرویان از فعالین مدعی اصلاح طلبی در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «به نظر می‌رسد فرصت هنوز باقی است که مردم با انگیزه بیشتر و قوی‌تری در انتخابات شرکت کنند. هنوز شورای نگهبان می‌تواند راجع به تائید صلاحیت‌ها یا رد صلاحیت‌ها نظر دهد. به هر حال نهایتاً کار به دست شورای نگهبان است و می‌تواند فضا را طوری کند که انگیزه مردم را برای مشارکت افزایش دهد. با توجه به شرایطی که الان در جهان و منطقه داریم، مردم با شوق و ذوق بیشتری باید به صحنه بیایند و احساس عمومی این باشد که آنچه رأی مردم هست واقعاً از صندوق‌ها درآید و نمایندگانی که مردم می‌خواهند با سلیقه‌های مختلف در چارچوب قانون از صندوق‌ها ببینند.»

غرویان در ادامه نوشت: «همان طور که برخی از مسئولان هم گفته‌اند مردم نباید احساس کنند انتخابات از قبل تنظیم شده تا افراد خاصی وارد مجلس شوند. این فضا را شورای نگهبان می‌تواند فراهم کند که مردم با شوق و ذوق بیشتری در انتخابات وارد شوند و رأی واقعی خودشان را به صندوق بریزند.»

هنوز 2 ماه مانده به انتخابات، مدعیان اصلاحات شائبه تقلب را مطرح کرده‌اند. این طیف در سال 88 نیز دقیقاً همین رویکرد را دنبال کردند.

هدف اصلی مدعیان اصلاحات از بیان چنین اظهارات فتنه‌گرانه ای، امتیازگیری از شورای نگهبان در مسئله احراز صلاحیت‌هاست. خیال خامی که هیچ‌گاه به حقیقت نخواهد پیوست.
طیف مدعی اصلاحات نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات. اگر شکست بخورد با دروغ تقلب کشور را ماه‌ها به آشوب می‌کشد. اگر هم پیروز شود، با ادعاهایی همچون اختیارات محدود و... از پذیرش مسئولیت اقدامات خود سر باز‌می‌زند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲