کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش حجت‌الاسلام رسایی به اظهارات اخیر رئیس جمهور؛

شعارهای سال 96 بماند، وعده‌های سال 92 چه شد!/مردم ضد انقلاب نشدند؛ از اشرافیت مسئولان ناراحتند

10 دی 1398 ساعت 0:50

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات روز گذشته رئیس جمهور درخصوص قول‌های اول دولت، گفت: می‌گفتید با روی کار آمدن ما جنگ را از روی سر ملت ایران رفع می‌کنیم خب خودتان می‌گویید که در جنگ هستیم پس چه شد، اصلا شعارهای سال 96 بماند، شعارهای سال 92 شما چه شد.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حمید رسایی در مراسم گرامیداشت 9 دی در مسجد جامع شهرستان نکا با اشاره به اهمیت سالروز 9 دی، اظهار کرد: نهم دی 88 یکی از روزهای خدا بوده که بنابر اتفاقاتی که افتاده این روز را قیمتی کرد و به خاطر آن اتفاق نایب امام زمان(عج) از این روز تعبیر به یوم‌الله کرده است.

وی افزود: اکنون 10 سال از آن روز می‌گذرد اما مردم شهرستان‌های مختلف کشور از شهر و روستا در مراسم شهر خود حضور گسترده پیدا می‌کنند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید به ریشه‌های حادثه ٩ دی اشاره شود تا مجدداً اتفاقی شبیه عاشورای سال 88 نیفتد، خاطرنشان کرد: یک عده نگران یادآوری ٩ دی هستند که چرا این حادثه بزرگ بوجود آمد چراکه افرادی که پشت سر آن‌ها راه می‌روند و یا از آن‌ها حکم، مقام و منصب گرفتند با یادآوری این‌ها خوششان نمی‌آید اما ما می‌گوییم چراکه تاریخ نباید فراموش شود.

این مسئول اضافه کرد: قصه ازاین قرار بود که عده‌ای در انتخابات آن سال زیر میز زدند و گفتند رأی مردم را قلوب ندارند و نظام را متهم به تقلب کردند که اتهام کوچکی نبود چراکه اگر واقعا تقلب وجود داشته باشد به رأس تا پایین نظام هیچ اعتمادی دیگر وجود نخواهد داشت و دشمن نیز دنبال همین بوده است.

وی گفت: درحالی که این اتهام مستند نبود چون هیچکس دلیلی برای آن اقامه نمی‌کرد رهبری فرمودند که شورای نگهبان وظیفه دارد بازشماری برخی از صندوق‌ها را انجام دهد اما کسانی که ادعای تقلب می‌کردند زیر بار بازشماری آرای صندوق‌ها نیز نرفتند.

* آغاز عملیات فتنه از یک بیت معروف

رسایی با اشاره به اینکه آن ادعا در بین برخی از مردم ریشه دواند و بعضی باور کردند که تقلب شده است، تصریح کرد: از اول انقلاب رسانه‌های بیگانه همواره می‌گفتند انتخابات‌های ایران واقعی نیست و در آن تقلب می‌شود پس چرا کسی از مردم بیرون نمی‌ریخت اما چه اتفاقی افتاد که در سال 88 برخی از مردم را وهم فرا گرفت که حتما تقلب شده است، سال 88 چه شد که برخی از مردم چنین تلقی و تصوری پیدا کردند و بعضی به خیابان ریختند.

وی افزود: سال 88 ادعای تقلب ابتدا توسط رسانه‌های بیگانه مطرح نشد بلکه آن‌ها فقط این ادعا را پمپاژ کرده و ضریب دادند درحالیکه این ادعا ابتدا توسط برخی از مسئولان کشور و کسانی که مقام، جایگاه و عنوان داشتند مطرح شد سپس مردم باور کردند و رسانه‌های بیگانه نیز از آن استفاده کردند.

مدیرمسئول روزنامه 9 دی اذعان کرد: رأس آن‌ها نیز آقایی بود که فرماندهی کودتای 88 به عهده این فرد بوده است چراکه در سال 88 چهار نهاد امنیتی وزارت اطلاعات،  اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی و شورای عالی امنیت ملی مسئول بررسی منشأ حادثه شدند و رسیدگی هر چهار نهاد به این نتیجه رسید که آغاز عملیات فتنه از این بیت و خانه این فرد بوده است.

* نقش عاملان و ساکتان فتنه در گمراهی مردم

این مسئول اضافه کرد: همین فرد چند روز  قبل از انتخابات به رهبری نامه بدون سلام و والسلام نوشت که در آن نامه هاشمی رفسنجانی به رهبری می‌گوید من دود آتش خشم برخی از احزاب و مردم را می‌بینم یعنی رهبر انقلاب اگر آنی که ما می‌خواهیم نشود خیابان‌ها را به آتش می‌کشیم.

وی گفت: نمی‌گوییم مردم تقصیری نداشتند اما این ادعاها توسط رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نخست وزیر زمان امام راحل و کسی که زمانی رئیس مجلس بوده مطرح شد و برخی نیز سکوت کردند و باعث شدند عده‌ای از مردم شک کنند البته مردمی که در خیابان اعتراض کردند هم باید برای این ادعاها دلیل می‌خواستند.

رسایی با اشاره به نقش رهبر انقلاب در مدیریت فتنه، تصریح کرد: رهبری این فتنه را کنترل کردند و مردم کم کم متوجه شدند همان مردمی که روزهای اول معترض بودند کم کم دیدند در راهپیمایی‌ها خرابکاری می‌شود، به سمت مراکز نظامی و حساس حمله می‌کنند و شعارهایی می‌دهند که ربطی به رأی ملت ندارد و اصل ولایت فقیه را هدف قرار می‌دهد.

* رئیس دولت تدبیر و امید به 9 دی 88 مدیون است

وی افزود: مردم کم کم صف خود را جدا کردند تا رسید به عاشورای سال 88 و آن‌هایی که آن روز آمدند و به مراکز عزاداری‌ها و هیئات حمله کرده شعارهایی علیه اسلام و امام حسین(ع) دادند ما باید به این اشاره کنیم که بازهم آقایان موسوی و کروبی متنبه نشدند و در پیامی افراد هتاک به اباعبدالله(ع) در روز عاشورا را مردمی خداجو خواندند و از برخورد با آن‌ها انتقاد کردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته به این حد نیز قانع نشدند و در 22 بهمن سال 89 موسوی و کروبی بیانیه عدم شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و فراخوان حضور در خیابان برای 25 بهمن همان سال را دادند و دنبال دو دستگی بودند که آنجا شورای عالی امنیت ملی  تصمیم گرفت این دو فتنه‌گر و عناصری که توسط سازمان‌های بیگانه هدایت می‌شدند در حصر شوند.

این مسئول اضافه کرد: برخی امروز نیز می‌دانند که تقلب با این میزان اختلاف رأی ممکن نیست اما حاضر نیستند این را بگویند، همین آقای روحانی رئیس جمهوری خود در سال 92 را از 9 دی 88 دارد چراکه به خاطر بسیجیان، سپاهیان و نیروی انتظامی است که از آشوبگران کتک خوردند و شهید شدند اما از رأی مردم نگهبانی کردند.

وی ادامه داد: اگر سال 88 رهبری از رأی مردم حفاظت نکرده بود سال 92 نیز که آقای روحانی با کمتر از یک درصد اختلاف، رأی آورده بود هم عده‌ای این نتیجه را قبول نکرده و ادعای تقلب می‌کردند حال این جا است که جایگاه رهبری مشخص می‌شود.

* مردم ضد انقلاب نشدند؛ از اشرافیت مسئولان ناراحتند

رسایی اظهار کرد: اصل قصه این بود اما تلقی آقایان این شده بود که مردم از انقلاب خسته شده آن را قبول ندارند و از این 57 بازی و انقلابی‌بازی خسته شدند برای همین وقتی مردم اینگونه باشند نباید به کاندیدایی که آن روز شعارهای انقلاب را دست گرفته بود رأی بدهند.

وی افزود: می‌گفتند سال 84 انتخابات برگزار شده و 4 سال بعد سال 88 ما هفت تا هشت میلیون رأی بالاتر از میزان مشارکت انتخابات قبل داریم که باید در سبد رأی ما باشد تا کاندیدای انقلاب  درحالی که مردمی که تا قبل از آن در انتخابات شرکت نمی‌کردند از تبعیض، اشرافیت و مسئولانی که با مردم فاصله داشتند دلسرد بودند درصورتی که در دولت نهم این‌ها جبران شد و مردم کار، تلاش و زحمت دیدند و برگشتند به صندوق و رأی داند.

مدیرمسئول روزنامه 9 دی خاطرنشان کرد: اگر بنزین ناگهان از هزار تومان به سه هزار تومان رسیده و مردم عصبانی می‌شوند، خونشان به جوش آمده و صداشون بلند میشود، مردم ضد انقلاب نشدند بلکه مردم از اشرافیت موجود، تبعیضی که وجود دارد، ار اینکه می‌شنوند پسر یا دختر وزیر، برادر رئیس جمهور یا برادر معاون رئیس جمهور به دلیل مفاسد اقتصادی دستگیر می‌شوند عصبانی می‌شوند.

* مردم حق دارند

این مسئول اضافه کرد: درحالی که دولت از سوی مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین به صورت پله‌کانی آنهم در چند سال را گرفته بود ناگهان قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند، مردم از این ناراحتند که عده‌ای در جمهوری اسلامی مسئول هستند و فرزندانشان اقامت کانادا، آمریکا و سوئیس  دارند، مردم حق دارند.

وی در ادامه با بیان سوالی از مردم گفت: مردمی که ناراحتید و خونتان به جوش آمده تا 40 سال قبل مکانیزم این بود که کسی شاه می‌شد سپس پسرش تا نوه نبیره‌اش به حکومت می‌رسیدند اما  آیا شما بیش از 40 سال قبل در انتخاب مسئولین یا شاه خود مشارکت داشتید یا اصلا آیا آن زمان انتخابات مجلس و رقابتی وجود داشت، آن روز هم مجلس بود اما انتخاباتی نبود اما امروز مردم در انتخاب شورا، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور و حتی به نوعی در تعیین رهبری نقش دارند.

رسایی تصریح کرد: مردمی که از تبعیض، تنبلی و بی‌دردی مسئولان می‌نالید درحالی که مسئول باید درد داشته باشد تا در مردم را بفهمد آیا در جمهوری اسلامی مسئولی داریم که با چتر از آسمان آمده و نماینده یا رئیس جمهور شده باشد بنابراین خود شما مردم هستید که افراد را به عنوان مسئول انتخاب می‌کنید.

وی انتخابات را بزرگترین نعمت در جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: بزرگترین نعمت در جمهوری اسلامی انتخابات است چراکه مردم هر چهار سال یک بار قدرت اصلاح وضعیت موجود را دارند همانطور که امام راحل برخلاف شاه برای مردم چهارچوب دینی تعیین کرده و هرچه مردم در این چهارچوب بگویند را قبول دانسته است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما انقلاب کردیم تا سنت رسول خدا و دین حاکم باشد و این مشکل دنیای کفر و استکبار با ما است که هسته‌ای و بمب اتم بهانه است چراکه هیچ کشوری در دنیا حتی آمریکا ادعا نمی‌کند که ایران بمب اتم دارد.

این مسئول اضافه کرد: همه تلاش این است که کاری کنند تا خود ملت ایران از ارزش‌هایش دست بکشد و تلقی بعضی از آقایان و مسئولان این است که ملت از انقلاب خسته شدند و حال 57 بازی را ندارند تا جایی که بعضی انقلاب ما را از احساسات می‌دانند بلکه انقلاب ما از عقلانیت و براساس دیانت بود و اسلام می‌گوید یک مسلمان حق ندارد در سیطره کفار در بیاید.

وی گفت: انقلاب ما براساس تفکر نه شرقی و نه غربی بود و کاملا عقلانی بود نه صرفا رفتارهای احساسی، مردم از انقلاب خسته نشدند بلکه از این رفتارهای عجیب و غریب اشرافی‌گونه خسته شدند اما  مردم این‌ها را خودمان انتخاب می‌کنیم بنابراین باید درست انتخاب کنیم.

* از شعارتان برگشتید

رسایی تأکید کرد: دشمنان ملت با توطئه‌های خود می‌خواهند کاری کنند مردم بگویند رهبری دست بردار تا چه زمانی میخواهی جلوی آمریکا ایستادگی کنی و برخی همچون اشعث در ماجرای صفین که مردم را از جنگ بر حذر داشته بودند امروز می‌گویند می‌خواهیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و جنگ دیگر بس است خب چه کسی گفته با دنیا گفت‌وگو نکنیم.

وی افزود: اشعث شب قبل نبرد صفین در لشکر علی(ع) این حرف را زد که نیرنگ بی‌بی‌سی‌گونه عمروعاص فردایش گرفت امروز هم برخی می‌گفتند با برجام همه چیز حل می‌شود مگر حل شد.

مدیرمسئول روزنامه 9 دی اذعان کرد: امروز باید هوشیار باشیم و بفهمیم چه اتفاقی دارد می‌افتد امروز رئیس جمهور می‌گوید اگر به شعارهایی که در انتخابات دادیم عمل نکردیم خرده نگیرید چراکه آن روز صلح بود اما امروز وضعیت جنگ است درحالی که دو سال قبل صدای توپ و تانک می‌آمد و دو سال قبل ما تحریم شده بودیم قبل از آمدن ترامپ تحریم‌های مختلفی در دوره اوباما و برجام صورت گرفت و اتفاق جدیدی نیفتاده است.

این مسئول اضافه کرد: رهبری فرمودند در دوره جنگی قرار داریم اما ستاد جنگ آمریکا پنتاگون نیست بلکه وزارت خزانه‌داری آمریکا است البته می‌گفتید با روی کار آمدن ما جنگ را از روی سر ملت ایران رفع می‌کنیم خب خودتان می‌گویید که در جنگ هستیم پس چه شد، اصلا شعارهای سال 96 بماند، شعارهای سال 92 شما چه شد.

وی گفت: الان نقشه می‌کشند ایران فشار را بپذیرد، مردم را در فشار می‌گذارند تا مردم رهبری را تحت فشار قرار دهند که دیگر بس است اما بعضی حواسشان نیست و جمعه صبح از خواب بیدار می‌شوند  که بنزین گران شد چه توقعی است که در موضوعات دیگر این اتفاق نیفتد.

رسایی با اشاره به چهار دلیل آمریکایی‌ها برای تحریم ایران، اظهار کرد: اولین دلیل نقض حقوق بشر است که شامل بشر حجاب خانم‌ها، اجرای قصاص حتی اعدام قاچاقچی‌ها و  همچنین ازدواج همجنس بازها می‌شود  درحالی که حیوانات و حتی گیاه هم اینکار را نمی‌کنند.

وی افزود: دفاع از تروریست دومین دلیل تحریم‌های آنان است که شامل حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق می‌شود حال آنکه آمریکا برای سرکوب مردم مظلوم یمن می‌تواند به عربستان کمک نظامی کند اما ما حق نداریم درحالی که اگر کمک کنیم سود آن ابتدا برای خودمان است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر حزب‌الله و حشدالشعبی عراق نبود داعش امروز در شهرستان نکا مازندران نیز حضور داشت جالب این است کسانی که خود داعش را درست کردند ما را به تروریست متهم می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: چهارمین دلیل تحریم نیز موشکی است و شما آماده باشید اگر FATF را بپذیریم فشارها را بیشتر کرده و تحریم‌ها را بیشتر و موشک را نیز از ما می‌گیرند، آن روز باید منتظر آژیر جنگ باشیم.

وی گفت: اگر سیاست دولت ما سیاستی باشد که رهبری می‌گوید این‌ها نمی‌توانند فشار بیاورند اما اگر فشار را بپذیریم بیشتر فشار می‌آورند همه این ها بهانه است درحالی که مردم ما را به خاطر همین هیهات من الذله تحریم کردند به خاطر اینکه می‌گوییم می‌خواهم قرآن حاکم باشد و خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم.

رسایی تأکید کرد: در این وضعیت اگر مدام بگوییم بد بخت شدیم و تحریم‌ها ما را بیچاره کرد و خزانه خالی است وقتی این حرف‌ها را می‌زنیم طرف مقابل می‌گوید کار تمام است و با کمی فشار بیشتر می‌شکند و همین پذیرش فشار سبب افزایش تحریم‌های بعد از برجام شد.

وی افزود: دشمن دنبال این است که در ایران غیرانقلابی‌ها قدرت داشته باشد نه انقلابی‌ها، از اول انقلاب تا چند سال پیش می‌گفتند مردم در انتخابات شرکت نکنید اما چند سال است می‌گویند مردم شرکت کنید اما به غیر انقلابی رأی دهید و غیرانقلابی را انتخاب کنید.

* انقلاب در پیش است انقلابی انتخاب کنید

مدیرمسئول روزنامه 9 دی ادامه داد: غیرانقلابی‌ها کسانی هستند که از گذشته خود پشیمان هستند و می‌تواند از فرمانده سپاه تا امام جمعه‌ای را که تا دیروز استکبار ستیز بودند اما امروز زندگی‌شان عوض شده، خوراک و پوشاک آن‌ها مانند مردم نیست چراکه رفاه‌زده شدند را شامل شود و این افراد انقلابی‌گری را کنار می‌گذارند.

این مسئول اضافه کرد: غیرانقلابی‌ها همان تنبل‌ها، اشرافی‌ها و کسانی هستند که وقتی سر کار بیایند اول جیب دور و بری‌های را پر می‌کنند حتی اگر ریش داشته باشند اگر غیرانقلابی‌ها که بیایند و حاکم شوند برای مردم کار نمی‌کنند بلکه زندگی اشرافی دارند و اینگونه مردم ضد انقلاب می‌شوند.

وی گفت: انقلابی یعنی کسی که برای مردم می‌جوشد مثل بسیج، سپاه و ارتش که وقتی سیل آمد به داد مردم رسیدند وقتی داعش تا لب مرزها می‌آید همین‌ها گوشت خود را سپر می‌کند برای مردم کار می‌کنند اما  آن‌ها را افراطی و تندرو می‌خوانند.

رسایی تأکید کرد: البته این اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد، اصلا دعوا دعوای اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست بلکه تقابل انقلابی و غیرانقلابی است، مردم انقلابی‌ها را انتخاب کنید، غیر انقلابی ناکارآمد است و کار را زمین می‌گذارد و مردم را ضد انقلاب می‌کند مهم است که بدانیم همان امامی که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند گفت یک عمامه به سر آمریکایی می‌تواند حال که انتخابات در پیش است انقلابی‌ها را انتخاب کنید نه غیرانقلابی.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 410272

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/410272/شعارهای-سال-96-بماند-وعده-های-92-مردم-ضد-انقلاب-نشدند-اشرافیت-مسئولان-ناراحتند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com