تاریخ انتشارجمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۴۱۰۰۱۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ‌اشاره به اینکه مجموع معافیت مالیاتی و فرار مالیاتی کشور حدود 150 هزار میلیارد تومان است گفت: اگر ما این موارد را مورد توجه قرار بدهیم بخش زیادی از کسری بودجه جبران می‌شود.
۰
plusresetminus
150 هزار میلیارد معافیت و فرار مالیاتی می‌تواند کسری بودجه را جبران کند
به گزارش بلاغ، هادی قوامی درباره  لزوم بازنگری در معافیت‌های مالیاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر حداقل 50 هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و حداقل هم 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران است. اگر ما این موارد را مورد توجه قرار بدهیم بخش زیادی از کسری بودجه جبران می‌شود. وی با ‌اشاره به معافیت مالیاتی مسکن بیان کرد: مسکن‌های زیر 150 متر در تهران و 120 متر در شهرستان‌ها، اجاره‌شان معافیت مالیاتی دارد. اما آیا آپارتمان 150 متری در زعفرانیه یا خیابان فرشته تهران که حداقل اجاره آن ماهی 30 میلیون تومان است باید معاف شود و خانه‌ای هم که در شهرستان ماهی 3 میلیون تومان اجاره دارد، باید از مالیات معاف شود؟!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: بهتر است سقف سه میلیون تومان اجاره را برای معافیت لحاظ کنیم. اگر این اصلاح صورت بگیرد، حداقل 5000 میلیارد تومان از واحدهای مسکونی که الان معافیت دارند، می‌توان کسب درآمد کرد.

قوامی در مورد تامین نیازهای صنعتی کشور از بازار داخلی گفت: وقتی مصارف ارزی کاهش پیدا کند، تقاضا برای ارز کم می‌شود در این صورت تولید داخل رشد می‌کند و ‌اشتغال بیشتر می‌شود.  یعنی اگر دولت جلوی خروج ارزی را بگیرد، معادل ریالی آن ضرب در 7/6، حاصل آن میزانی است که خلق ارزش می‌کند.

وی ادامه داد: در اسفراین کارخانه لوله گستر، لوله‌های بدون درز تولید می‌کند که مصارف آن در حوزه گاز و نفت است. اگر جلوی خروج ارز گرفته شود، این کارخانه که توان تولید 60 هزار تن را دارد، موجب رونق فولاد اسفراین هم خواهد شد. تولید فولاد هم موجب رونق صنایع تولید آهن اسفنجی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در ادامه این زنجیره سنگ آهن خاف و ادارات گاز و برق هم که تامین‌کننده هستند، به منفعتی خواهند رسید. در نتیجه مثلا در یک مورد بودجه گازرسانی و برق‌رسانی به روستاها برای این شرکت‌ها فراهم خواهد آمد.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰