تاریخ انتشارجمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۱۰۰۰۷
خطیب جمعه نکا گفت: به ما می‌گویند هی نگویید فتنه خب اگر نگوییم فتنه چه بگوییم که اگر دشمن در فتنه 88 موفق می‌شد ما دیگر اینجا نبودیم و ایرانی نبود اما در 9 دی مردم بصیرت خود را نشان دادند و از خط ولایت و رهبری حمایت کردند.
۰
plusresetminus
مردم در 9 دی از خط ولایت و رهبری حمایت کردند/برخی هنوز فتنه 88 را نفهمیدند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو به تشکیل نهضت سوادآموزی در سال 58 به دستور امام راحل پرداخت و اظهار کرد: یکی از بهترین اقدامات امام در راستای ارتقای طبقه مستضعف تشکیل نهضت سوادآموزی در کنار کمیته امداد و بنیاد مستضعفان بوده است.

وی افزود: این اقدامات برای رشد مردم مستضعف بوده تا این طبقه بالا آمده و از همه نظر رشد پیدا کنند اما آنطور که امام خواسته عمل می‌شود یا نه مسئله دیگری است البته زمانی بوده که فقط حکام باید باسواد می‌شدند یعنی سواد و تحصیلات از آن خواص بوده و بقیه مردم حق یاد گرفتن نداشتند چراکه حکومت‌ها با افراد بی‌سواد راحت‌تر هستند.

امام جمعه موقت نکا خاطرنشان کرد: افرادی که سواد علمی و بنیه مالی نداشته و از هر نظر ضعیف باشند سبب می‌شود تا حکومت‌ها بهتر بر آنان حکومت کنند اما اگر مردم با سواد بوده و بنیه علمی بالا داشته باشند علیه حکومت‌ها قیام می‌کنند و این به ضرر حکومت‌ها می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برهمین اساس حکومت‌ها اصلاً راضی نبودند که مردم باسواد شوند اما امام راحل این طلسم را شکست و با نهضت سوادآموزی خیلی از زنان و مردانی که بی‌سواد بودند در آن شرکت کردند و بالا آمدند.

* بی‌بصیرتی ناشی از بی‌تقوایی است
وی با بیان اهمیت نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت، گفت: گاهی بر اثر برف، طوفان، گرد و غبار یا تاریکی راه جغرافیایی را گم می‌کنیم و همانطور که براثر عوارضی این راه گم می‌شود و نمی‌توان راه را از بیراهه تشخیص داد همین حالت برای راه الهی نیز پیش می‌آید.

محمدی لائینی تصریح کرد: راه الهی یعنی حق در برابر باطل که گاهی صراط مستقیم نیز بر اثر دست‌اندازی‌ها، مشابه‌سازی‌ها و بدل‌سازی‌ها گم می‌شود مثلا عَلَمی مانند عَلم امام حسین(ع) درست می‌کنند و در برابر عَلم امام قرار می‌دهند همانطور که در ورود ابن زیاد به کوفه نیز مردم وی را به جای امام تصور کردند.

وی افزود: در این شرایط اگر توانستیم حق را بشناسیم و از آن تبعیت کنیم هنر کردیم و نباید خود را گم کنیم گاهی صحنه‌ها مشکوک و مشتبه می‌شود که در صحنه‌های مشتبه باید بدانیم حق و باطل کدام است و این همان بصیرت است.

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: بصیرت یعنی اینکه اگر موارد مشتبهی شد و فتنه به وجود آمد بتوانیم حق را پیدا کرده و امام را گم نکنیم و از امامی که پیدا کریم خط هم بگیریم چراکه برخی می‌دانند امام کیست اما اصلاً با خط او کاری ندارند.

این مسئول اضافه کرد: آن‌هایی که در دنیا بصیرت دارند یعنی در فتنه‌ها و گرفتاری‌ها راه ولایت و درست را پیدا کردند و به شرط حفظ تا آخر موفق هستند البته این افراد در آخرت نیز بصیرت دارند یعنی افرادی که در دنیا با ولایت باشند در آخرت نیز با امام خود هستند.

وی گفت: آن‌هایی که بصیرت و فرقان ندارند و ادعا می‌کنند تقوا دارند دروغ می‌گویند چراکه انسان با تقوا راه را گم نمی‌کند چون بصیرت خدادادی دارد و همین گم کردن راه نشان می‌دهد ادعای تقوای این فرد باطل است چراکه تقوا به ما کمک می‌کند تا در مواقع فتنه‌ها و شبهات امام واقعی را گم نکنیم.

* برخی هنوز فتنه 88 را نفهمیدند
محمدی لائینی تأکید کرد: بسیاری از انسان‌های خوب در مواقع حساس خود را گم کردند بنابراین باید مراقب باشیم همین اندازه ایمانی که داریم را تا آخر حفظ کنیم به همان شکل در زمان جنگ تحمیلی ما نیز بسیاری از افراد که جزو بزرگان بودند می‌گفتند دو کشور مسلمان با هم می‌جنگند ما با که بجنگیم.

وی افزود: البته این‌ها شهید را نیز شهید نمی‌دانستند اینجا تقوا معلوم می‌شود که اگر تقوا درست باشد و بصیرت داری چرا حرف امام و مراجع را گوش نکردی الان نیز همینطور است و همین مشکلات را داریم.

امام جمعه موقت نکا بیان کرد: هنوز هم خیلی‌ها هستند که نمی‌خواهند بفهمند این فتنه 88 اگر پیروز می‌شد چه اتفاقی به وجود می‌آمد و به کجاها کشیده می‌شد اگر رهبر معظم انقلاب نبود و سکان این کشتی طوفان‌زده و متزلزل را به دست نمی‌گرفت چه حوادثی پیش می‌آمد.

وی گفت: به ما می‌گویند هی نگویید فتنه خب اگر نگوییم فتنه چه بگوییم که اگر دشمن در فتنه 88 موفق می‌شد ما دیگر اینجا نبودیم و ایرانی نبود اما در 9 دی مردم بصیرت خود را نشان دادند و از خط ولایت و رهبری حمایت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴