تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۹۹۱۹
واقعیت غیرقابل انکار درخصوص شرایط این روزهای فوتبال ایران آن است که پرداخت ارزی به مربیان و بازیکنان خارجی دشوار شده و با توجه به بالا بودن قیمت ارز قرارداد مربیانی چون کالدرون و استراماچونی بیش از 10 میلیارد تومان شده است.
۰
plusresetminus
سرمربی آرژانتینی در راه سرمربی ایتالیایی /تکلیف قرارداد میلیاردی چه می‌شود؟!
به گزارش بلاغ، گابریل کالدرون که در ابتدای فصل جاری جانشین برانکو ایوانکوویچ شده، در شرایطی که در پایان جلسه روز سه شنبه با مدیرعامل تیم به نظر می‌رسید به دنبال راه تعاملی برای ادامه همکاری باشد، با انتشار پستی در فضای مجازی گلایه مستقیم خود را بابت برخی بدقولی‌ها اعلام کرده است.

سرمربی آرژانتینی که اکنون موعد دریافت مبلغ 400 هزار دلاری‌اش فرا رسیده، با توجه به خزانه خالی باشگاه راهی برای دریافت آن نیافته و طی جلسه‌ای که در باشگاه داشت تنها موفق به دریافت مبلغ بلیت سفر تعطیلات سال نوی میلادی‌اش که پیش از این از جیب پرداخت کرده بود، شد.

هرچند در پایان جلسه سه شنبه، محمدحسن انصاریفرد به عنوان مدیرعامل از حل این مشکل و توافق با کالدرون برای پرداخت این مطالبات خبر داده بود، اما سرمربی آرژانتینی دقایقی پیش از تمرین دیروز با شوک بزرگی باشگاه را مواجه کرد و در پستی اینستاگرامی به گلایه از آنها پرداخت و طی دو زبان فارسی و انگلیسی نوشت: از رفتار باشگاه خیلی ناراحت هستم.

کالدرون از زمان حضورش در پرسپولیس تا این لحظه موفق به دریافت 185 هزار دلار شده و این در حالی است که او بابت تسویه کامل قسط اولش مبلغ 115 هزار دلار و 300 هزار دلار هم بابت قسط دوم که موعود آن فرا رسیده از باشگاه طلبکار است. با این حال باشگاه طی مذاکره و جلسه روز سه شنبه خود به او وعده داده که در شرایط فعلی شاید موفق به پرداخت مطالبات باقیمانده از قسط اولش شود و او در صورتی که رضایت دهد قسط دوم را هم قسطی دریافت کند!

موضوعی که گلایه و نارضایتی کالدرون را از بدقولی و بدعهدی باشگاه را به همراه داشته است.
کالدرون همچنین بابت اینکه باشگاه در موضع او و بازیکنان نیز مدافع کادرفنی نیز نبوده گلایه مند است و مطمئنا این مسئله نگرانی بزرگی بابت احتمال جدایی او همچون شرایطی که استراماچونی با باشگاه استقلال داشته را در پی داشته باشد.

انصاری فرد: با کالدرون توافق می‌کنیم
به نظر می‌رسد سرمربی آرژانتینی پرسپولیس همان راهی را می‌رود که پیش از این استراماچونی در استقلال رفت. سرمربی ایتالیایی آبی پوشان نیز به دلیل دریافت نکردن مطالبت مالی اش در زمان مقرر از ایران رفت و پس از کش و قوس تقریبا یک ماهه هنوز به ایران بازنگشته است.

با این همه انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس معتقد است که کالدرون در مسیر استراماچونی قدم برنمی‌دارد و به همکاری‌اش با پرسپولیس ادامه می‌دهد. او دیروز گفت: ما خیلی سعی کردیم با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت پرداختی به بازیکنان و مربیان داشته باشیم، در حالی که هنوز مربیان و برخی بازیکنان فصل پیش تیم از باشگاه به فیفا شکایت کرده بودند و ما باید به این مسئله هم رسیدگی می‌کردیم، به‌هرحال ما شرایط سختی را گذراندیم تا به آرامش برسیم و الان هم سعی می‌کنیم تا یک ماه آینده با پرداختی‌هایی که انجام می‌شود، آرامش‌مان را حفظ کنیم.

وی در واکنش به اینکه ممکن است کالدرون بعد از سفر به کشورش دیگر به ایران برنگردد، گفت: ما در تلاش هستیم که قسط اول کالدرون را تا آخر هفته با پرداختی که به او خواهیم داشت،‌ تکمیل کنیم، اما برای قسط دوم روز شنبه یا جمعه جلسه‌ای با کالدرون خواهیم داشت تا در مورد پرداخت آن به توافق برسیم. در هر صورت باید در این مورد با او به توافق برسیم که بتوانیم واقعاً پرداختی داشته باشیم.

انصاری‌فرد درباره صحبت‌های کالدرون مبنی بر اینکه در اول فصل از قرارداد او صد هزار دلار کم شده است، عنوان کرد: من در جریان این موضوع نیستم، چرا که قرارداد با کالدرون توسط مدیران قبلی بسته شد، اما با توجه به صداقتی که از کالدرون سراغ دارم او بی‌دلیل این حرف را نزده است.

قراردادهای به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان
واقعیت غیرقابل انکار درخصوص شرایط این روزهای فوتبال ایران آن است که پرداخت ارزی به مربیان و بازیکنان خارجی دشوار شده و با توجه به بالا بودن قیمت ارز قرارداد مربیانی چون کالدرون و استراماچونی بیش از 10 میلیارد تومان شده است. آیا با شرایط فعلی باشگاه‌ها قادر به تهیه چنین مبالغی هستند؟! پاسخ این پرسش در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌شود اما چه خوب است مدیران فوتبال هنگام تنظیم قرارداد مربیان و بازیکنان خارجی فکری به حال تامین منابع ارزی آن بکنند تا امروز با انبوهی از مشکلات رو‌به‌رو نشوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴