تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۴۰۹۶۱
در حالی قیمت مرغ قبل از عید کیلویی ۶۴۰۰ تومان بود که در عید به کیلویی ۷۵۰۰تومان و در برخی خرده‌فروشی‌ها حتی به ۷۹۰۰ تومان رسید، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران می‌گوید: مرغداران به همان قیمت قبلی فروختند، اما بازار کنترل نشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، همایون دارابی در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت مرغ در عید افزایش یافت؟ گفت: قیمت مرغ درب مرغداری هیچ افزایشی نیافت، اما به دلیل افزایش تقاضا و نیز عدم کنترل بازار قیمت افزایش یافت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران افزود: در روزهای تعطیلی عید بخش حمل و نقل و کشتارگاه‌ها کارشان را به نسبت هماهنگی قبل انجام ندادند و به همین دلیل چند روزی در انتقال مرغ از شهرستان‌ها به تهران مشکل ایجاد شد.

وی ادامه داد: قیمت مرغ درب مرغداری از ماه‌ها پیش کیلویی ۴ هزار و ۳۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان بوده و تغییری نکرده است.

دارابی در پاسخ به اینکه این قیمت با توجه به قیمت درب مرغداری، قیمت مرغ در بازار خرده‌فروشی باید چقدر باشد؟ گفت: اگرچه مرغ ۲۲ تا ۲۸ درصد نسبت به وزن افت دارد، اما قیمت حاضر مرغ در خرده‌فروشی با قیمت درب مرغداری تناسبی ندارد.

در حالی که قیمت مرغ قبل از عید کیلویی ۶ هزار و ۴۰۰ تومان بود در ایام عید به کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و در برخی مکان‌ها به ۷ هزار و ۹۰۰ تومان نیز رسید.

به گفته مسئولان عرضه مرغ کافی است، اما عدم مدیریت و پیش‌بینی حمل و نقل کشتار‌گاه‌ها و ناهماهنگی بخش خدمات قیمت مرغ در بازار افزایش یافته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما