تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۰۹۱۴۹
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: اسفندماه سال جاری مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان به میزبانی روسیه برگزار می‌شود که ورزشکارانی از کشورمان به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرضا زارعی  در حاشیه برگزاری انتخابات رئیس هیأت کوهنوردی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران به برنامه‌های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی طی ماه‌های پیش رو اشاره و اظهار کرد: در دی‌ماه و بهمن‌ماه سال جاری مسابقات یخ نوردی قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه همچنین در دهه مبارکه فجر کمپ جوانان جهان را زیرنظر فدراسیون جهانی کوهنوردی و کاپ یخ‌نوردی آسیا در ایران خواهیم داشت، افزود: اسفندماه سال جاری مسابقات یخ‌نوردی نوجوانان و جوانان قهرمانی جهان به میزبانی روسیه برگزار می‌شود که ورزشکارانی از کشورمان به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.
زارعی بیان کرد: طی سه روز گذشته مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را در هندوستان داشتیم که چهار مدال حاصل تلاش سه‌روزه ورزشکاران کشورمان در این مسابقات بوده است.
رئیس فدراسیون کوهنوری و صعودهای ورزشی با بیان اینکه امروز هم چهار فینالیست در مسابقات سرعت داریم، افزود: انتظار ما تحقق دو تا سه مدال است.
زارعی به قابلیت بانوان در رشته کوهنوری اشاره و بیان کرد: در اعزام به مسابقات هندوستان از بین هفت ورزشکار اعزامی، چهار ورزشکار از بانوان بودند.
وی به‌ضرورت توسعه و رشد استان سمنان در رشته ورزشی کوهنوری و صعودهای ورزشی اشاره و تصریح کرد: سمنان از محبت کویر، جنگل و کوهستان مرتفع برخوردار است که این ظرفیت در استان‌های دیگر کمتر یافت می‌شود.
رئیس فدراسیون کوهنوری و صعودهای ورزشی با بیان اینکه استان سمنان مجموعه کامل ارکانی که به برای کوهنوردی نیاز هست را دارد، ادامه داد: در کنار این ظرفیت‌های الهی، وجود دیواره‌های مرتفع سنگ‌نوردی کمک شایانی به این بخش می‌کند.
زارعی اضافه کرد: اگر زیرساخت‌های مصنوعی در استان سمنان اندک است، باید از وجود این مواهب الهی بهره بگیریم.
وی تصریح کرد: انتظار ما با این است که با پشتیبانی اداره ورزش و جوانان شهرستان‌ها شاهد نصب و راه‌اندازی دیواره‌های سنگ‌نوردی در استان سمنان باشیم.
رئیس فدراسیون کوهنوری و صعودهای ورزشی با بیان اینکه رشته کوهنوردی استان سمنان در رتبه ۲۸ کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکیه بر پتانسیل‌های موجود و مدیریت و حمایت رئیس جدید هیأت کوهنوردی استان شاهد رشد سریع و ارتقای رتبه سمنان باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰