تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۰۹۱۴۴
قائم‌مقام هیات ژیمناستیک استان فارس گفت: ژیمناستیک مادر همه ورزش‌هاست و گرامیداشت روز ملی ژیمناستیک در ۳۰ آذر زمینه‌ساز پیوند همه ورزشکاران با این ورزش پایه است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازروابط عمومی هیات ژیمناستیک استان فارس، سید علیرضا دیهیمی ابراز داشت: هیات ژیمناستیک استان فارس با دعوت از ورزشکاران و با همکاری شهرداری شیراز جشن روز ملی ژیمناستیک را برگزار می‌کند.
وی با بیان اینکه استان فارس با برخورداری از سالن تخصصی مرحوم حسین اعظمی زیرساختی مهم را برای توسعه این ورزش مادر فراهم آورده است، بیان داشت: سرمایه ارزشمند این سالن، پشتوانه‌ای عظیم برای ورزشکاران همه رشته‌هاست که به ورزش پایه‌ای ژیمناستیک گرایش یابند و مایه مباهات استان فارس و شهر شیراز است.
قائم‌مقام هیات ژیمناستیک فارس با تأکید بر اینکه یادگیری ژیمناستیک برای ورزشکاران همه رشته‌های ورزشی به‌عنوان پیش‌نیاز ضروری است، گفت: توجه دیگر رشته‌های ورزشی به این حوزه برای افزایش عمر قهرمانی و تداوم آن، بسیار اهمیت دارد.
وی در همین راستا بی‌توجهی به ورزش ژیمناستیک را از دلایل کوتاه بودن عمر قهرمانی در کشور خواند و خاطرنشان کرد: استان فارس که ازلحاظ فنی و منابع انسانی جایگاهی مهم در ژیمناستیک کشور دارد، در تلاش است زمینه را برای دعوت از نخبگان ورزشی در این حوزه فراهم کند.
دیهیمی در آستانه ۳۰ آذر روز ملی ژیمناستیک از قهرمانان دیرین استان فارس و شهر شیراز همچون استاد حسین اعظمی و استاد نادر توانا یاد کرد و ابراز امیدواری کرد قهرمانان جوانی همچون سعیدرضا کیخا به الگویی ارزشمند برای جوانان بدل شوند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ژیمناستیک برای کودکان زیر ۶ سال استان فارس، به مناسبت همین روز عنوان کرد: دوران کودکی زمانی طلایی برای شروع ورزش به‌شمار می‌رود و امکان پرورش استعداد‌های کودکان در این دوران بیش از هر زمان دیگر مهیاست.
*برگزاری یک جشنواره و 2کارگاه در روز ملی ژیمناستیک
نایب‌رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس نیز در همین زمینه بیان داشت: به مناسبت روز ملی ژیمناستیک، جشنواره‌ استانی کودکان ژیمناستیک‌کار زیر ۶ سال در سالن استاد حسین اعظمی برگزار می‌شود.
معصومه پرونده افزود: ۱۸ شهرستان با ۱۸۰ ورزشکار دختر از کودکان زیر ۶ سال، در مسابقاتی در قالب ۴ ایستگاه و بیش از ۱۰۰ ورزشکار پسر زیر ۷ سال در قالب ۸ ایستگاه مسابقات به‌صورت جشنواره‌ای شرکت می‌کنند.
علی روزی‌طلب قهرمان تیم ملی و مربی ژیمناستیک نیز گفت: به مناسبت روز ملی ژیمناستیک کارگاه دانش‌افزایی برای مربیان زن و مرد استان فارس برگزار می‌شود.
وی افزود: این کارگاه سرآغاز ترامپولین در استان فارس است و پیش‌نیاز حرکات مسابقه‌ای است که در رقابت‌های استانی ژیمناستیک در دهه فجر اهمیت بسیاری دارد.
روزیطلب درباره اهمیت ترامپولین گفت: ترامپولین در استان فارس ضعیف است؛ از سویی فقط تعداد کمی از شهرستان‌ها فعالیت خود را در این حیطه شروع کرده‌اند و ضروری است که ترامپولین در همه شهرستان‌ها فعال شود.
وی افزود: کمبود ترامپولین در استان فارس یکی از مشکلاتی است که با آن مواجهیم؛ اما راهکار‌هایی برای تجهیز آن‌ها وجود دارد و امیدواریم با اقدامات پیشِ رو حضور شهرستان‌ها را در مسابقات دهه فجر پررنگ ببینیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴