تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۴۰۹۱۰۷
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت:باید با استفاده از نوآوری ، محصولات جدید تولید و در اقتصاد مردم قابل لمس باشد. وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نه تنها به این موضوع بلکه برای کارآفرینی نیز هیچ گونه گام موثری برنداشته اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی هیچ گونه اقدامی برای ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشجویان برنداشته‌اند، گفت: یکی از خلاء‌های موجود در مراکز علمی و دانشگاه های ما است که متأسفانه هیچ یک از 2 وزارتخانه‌هایی که مسؤولیت نظام آموزش کشور را دارند هیچ فعالیتی در خصوص مراکز نوآوری انجام نداده و تاکنون برنامه ریزی نداشته‌اند.
* باید روش انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی تغییر کند
وی افزود: نتایج فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی را باید مردم مشاهده کرده و از دستاوردهای دانشمندان و نخبگان استفاده کنند که برای این اتفاق باید روش انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی تغییر کند چراکه تاکنون اقدامات و نتایج فعالیت‌های علمی برای مردم ملموس نبوده است.

* فعالیت‌های علمی باید محصول محور و تکنولوژی محور شوند
فتح الهی تصریح کرد: من معتقدم باید با ایجاد و گسترش مراکز نوآوری فعالیت‌های علمی محصول محور و تکنولوژی محور شوند در واقع یک حرکت و جریان در راستای رونق تولید با اتکاء بر اقتصاد مقاومتی در همه دانشگاه‌ها ایجاد شده و دستاوردهای علم و فناوری در سطح جامعه به دست مردم برسد.
* مقوله نوآوری ریشه‌اش در درون دانشگاه است 
وی در پایان گفت: مقوله نوآوری ریشه‌اش در درون دانشگاه است که باید در این رابطه در ادبیات مدیریت علمی پژوهش و فناوری به نوآوری توجه شود و از برداشت‌های شخصی پرهیز کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴