کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ستاری: پروژه‌ ربات انسان‌نما نمادین است/ از تجاری‌سازی دانش فنی ربات حمایت می‌کنیم

24 آذر 1398 ساعت 10:50

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌پروژه‌هایی مانند ربات انسان‌نما نمادین هستند تا بتوانیم فناوری‌های موجود در کشور را پیاده‌سازی و در جاهای دیگر استفاده کنیم اما از تجاری‌سازی دانش فنی ربات‌ها حمایت می‌کنیم.


به گزارش بلاغ به نقل ازسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  در پاسخ به سوالی درباره تجاری‌سازی ربات بومی انسان‌نما اظهار داشت: ربات بومی انسان‌نمای سورنا 4 قابلیت‌های جدیدی نسبت به نسل‌های پیش از خود دارد اما در مجموع پروژه‌های این چنینی پروژ‌ه‌های نمادین هستند.
وی ادامه داد: هدف اصلی از تعریف این پروژه‌ها این است که بتوانیم دانش و فناوری‌های موجود در کشور در حوزه‌های مختلف را پیاده‌سازی کنیم و کاربرد علمی آنها را ببینیم.
وی ادامه داد: هدف نهایی این است که از دانش فنی موجود در کشور بتوانیم در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.
ستاری گفت: البته معاونت علمی از این پروژه برای تجاری‌سازی حمایت مالی می‌کند و به مجریان طرح گفته‌ایم که اگر مشتری برای آن پیدا کنند حمایت ما را خواهند داشت.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر مذاکراتی برای تجاری‌سازی دانش فنی ربات بومی در صنایع آموزشی و اسباب‌بازی شده است که باید منتظر نتیجه مذاکرات باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 409072

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/409072/ستاری-پروژه-ربات-انسان-نما-نمادین-تجاری-سازی-دانش-فنی-حمایت-می-کنیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com