تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۹۰۵۴
ناسا به عنوان تصویر روز خود عکسی از یک کهکشان مارپیچی منتشر کرده که در صورت فلکی آنتلیا با فاصله تقریبی ۵۰/۹۲ مایل واقع شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ناسا به عنوان تصویر روز خود عکسی از یک کهکشان مارپیچی منتشر کرده که در صورت فلکی آنتلیا با فاصله تقریبی ۵۰/۹۲ مایل واقع شده است.
NGC 3175 در سال 1835 توسط جان هرشل کشف شد و در دسته کهکشان‌های مارپیچی قرار می‌گیرد؛ کهکشان مارپیچی یک نوع از سه نوع اصلی کهکشان‌ها است که اولین بار توسط ادوین هابل و در سال ۱۹۳۶ رده‌بندی شد.
 این کهکشان را می‌توان در این قاب از تلسکوپ فضایی هابل ناسا / ESA هابل مشاهده کرد که با مخلوط تکه های روشن گازهای درخشان، خطوط تاریک گرد و غبار، هسته روشن و بازوهای پیچ خورده و گردباد، دست به دست هم می‌زند تا زیبایی خاصی به خود بکشاند.
گروه NGC 3175 شامل چندین کهکشان مارپیچی بزرگ و بسیاری از کهکشان‌های مارپیچی و ماهواره‌ای با جرم پایین است. گروه‌های کهکشان برخی از معمول‌ترین گردهمایی کهکشانی‌ها در کیهان هستند و حدود ۵۰ کهکشان را تشکیل می‌دهند که همگی به وسیله جاذبه به هم وصل شده‌اند.
این تصویر شامل مشاهدات مربوط به دوربین گسترده میدان 3 هابل است.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما