تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۹۰۴۶
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: تاکنون ۲۶ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در استان از ادامه حضور در رقابت انتخاباتی انصراف دادند. ‎
۰
plusresetminus
انصراف 26 کاندیدای نمایندگی مجلس در مازندران/ردصلاحیت برخی داوطلبان وجاهت قانونی ندارد
به گزارش بلاغ، حسین حسن نژاد در جمع خبرنگاران که در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد با اعلام این که بیشترین انصرافی ها از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود بوده است، افزود: در حال حاضر ۳۹۳ داوطلب همچنان در گردونه انتخابات حضور دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در مجموع با احتساب داوطلبانی که خارج از حوزه انتخابیه ۹ گانه مازندران ثبت نام کردند، آمار داوطلبان ثبت نامی استان ۴۱۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس طبق قانون تا ۲۶ آذر ماه در هیات های اجرایی  ادامه خواهد داشت و از ۲۷ آذر نیز نتایج بررسی هیات اجرایی به داوطلبان اعلام می شود.

حسن نژاد گفت: داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات های اجرایی رد شد حدود چهار روز برای ارایه شکایت به هیات های نظارت فرصت دارند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران همچنین با اعلام این که حدود نیمی از داوطلبان نامزدی نمایندگی ملجس در این استان از کارکنان دولت هستند، اظهار داشت: سن حدود ۶۴ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۵۰ سال است که اقبال جوانان را برای نشستن بر کرسی سبز خانه ملت نشان می دهد.

حسن نژاد در باره هرگونه استفاده از امکانات دولتی به نفع داوطلبان انتخاباتی هشدار داد و تاکید کرد: تمام گزارش های مردمی در این ارتباط بررسی و در صورت صحت با متخلف برخورد می شود.
وی افزود: در صورتی که متخلف مجری انتخابات باشد از سمتش برکنار خواهد شد.

حسن نژاد نسبت به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی هشدار داد و گفت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی طبق قانون ممنوع است و با متخلفان نیز برخورد می شود.

وی اضافه کرد: برای برخورد قانونی با این تخلفات شعب ویژه در دادگستری های استان تشکیل شد و پرونده متخلفان نیز به این شعب ارسال می شود.

رئیس ستاد انتخابات مازندران در مورد شایعات پیرامون رد صلاحیت برخی داوطلبان اظهار کرد: طبق قانون نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان ۲۷ آذرماه به طور رسمی اعلام و پرونده ها نیز در اختیار هیات نظارت قرار می گیرد.

حسن نژاد گفت: مباحثی که در مورد رد صلاحیت داوطلبان بیان می‌شود رسمی نبوده و فاقد وجاهت قانونی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰