کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درک دقیق ارتباطات اورانگوتان‌های وحشی برای نخستین بار

23 آذر 1398 ساعت 13:20

اگر چه دانشمندان تا حدی قادر به درک اصوات، حالات صورت و احساسات اورانگوتان‌ها بوده‌اند، اما برای نخستین بار توانسته‌اند به جزئیات مفصلی در این زمینه دست یابند.


به گزارش بلاغ به نقل ازنیواطلس، اطلاعات محققان در مورد تعاملات اورانگوتان ها تا به امروز محدود به اورانگوتان های بزرگ آفریقایی بوده و بخش اعظم مطالعات یادشده بر روی نمونه های در اسارت این حیوان صورت گرفته است. حال برای نخستین بار، محققان موفق به درک کامل ارتباطات شفاهی و مفهوم اداها و اصوات اورانگوتان های وحشی شده اند که در طبیعت به طور آزاد زندگی می کنند.

 
این بررسی بر روی چند مادر اورانگوتان و فرزندان آنها صورت گرفته که با یکدیگر صحبت می‌کرده اند. شانزده اورانگوتان یادشده در پارک ملی سابانگو در جزیره بورنئوی اندونزی زندگی می‌کنند. این منطقه محافظت شده به مساحت ۵۰۰ کیلومتر مربع یک محل تحقیقاتی برای دانشگاه Palangkaraya اندونزی است.
محققان برای درک جزئیات ارتباطات اورانگوتان ها با یکدیگر به مدت دو سال آنها را زیرنظر داشتند و در مجموع ۶۸۱ ساعت ویدئو از آنها ضبط کردند. در نهایت از این ویدئوها ۸۵۸ علامت صوتی و ۴۴۱ ژست و ادای ارتباطی استخراج و معنا و مفهوم هر کدام از آنها مشخص شد.
بررسی ها نشان می دهد برخی ژست ها و اداهای اورانگوتان ها بیش از یک مفهوم دارد و برای القای چند مطلب به صورت همزمان به کار می رود. این اصوات و ژست ها برای امور مختلفی همچون درخواست یک شی، اعلام خبر بالا رفتن از درخت، متوقف کردن یک فعالیت و غیره به کار می رود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408998

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408998/درک-دقیق-ارتباطات-اورانگوتان-های-وحشی-نخستین-بار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com