BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> ازبکستان و ژاپن همکاری‌های راهبردی را گسترش می‌دهند | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۹۷
شهردار شهر «ناگویا» ژاپن در شهر «تاشکند» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گسترش همکاری‌های راهبردی را بررسی کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«تاکاشی کاوامورو» شهردار شهر «ناگویا» ژاپن در شهر «تاشکند» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گسترش همکاری‌های راهبردی را بررسی کرد.
رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار بر توسعه بیش از پیش روابط دوستی و شراکت راهبردی ازبکستان و ژاپن، گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، بانکی و مالی، علمی و فنی و فرهنگی و انسانی تاکید کرد.
این دیدار در آستانه سفر رسمی هیئت ازبکستان به ژاپن صورت گرفت.
شهر «ناگویا» یکی از مراکز بزرگ صنعتی و علمی ژاپن می‌باشد.
همکاری‌های متقابل 2 کشور چشم انداز وسیعی را برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف سودمند را ایجاد می‌کند.
طرفین در این دیدار همچنین بر همکاری در زمینه آموزش کارمندان دانشگاه ناگویا که در سال 2010 میلادی در شهر تاشکند افتتاح شده، تأکید کردند.
در این دیدار امکان برقراری روابط نزدیک بازرگانی در زمینه‌های ماشین سازی، شهرسازی، نساجی، فناوری‌ها و نوآوری‌های نوین، گردشگری و دیگر حوزه‌ها بررسی شد.  
همچنین تاکید شد که امضای قراردادی در مورد همکاری بین شهرهای تاشکند و ناگویا و همچنین اجرای مشترک طرح ایجاد مرکز فن آوری‌های نوین در پایتخت ازبکستان بدون تردید به تعمیق بیش از پیش همکاری‌های بلند مدت و متقابلا سودمند کمک می‌کند.   
طرفین ابراز امیدواری کردند که «ناگویا» یک پل همکاری بین ازبکستان و ژاپن خواهد شد.
دو طرف در پایان این دیدار در مورد تنظیم «نقشه راه» با هدف اجرایی برنامه و طرح های اولویت دار به توافق رسیدند.
مبادلات بازرگانی ازبکستان و ژاپن در 9 ماه سال 2018 میلادی در سطح 300 میلیون دلار قرار گرفته است.
هم اکنون در ازبکستان 17 شرکت مشترک از جمله 7 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران ژاپن در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، داد و ستدهای تجاری، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می‌کنند.
ژاپن استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 28 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط سیاسی برقرار شده است.







بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴