تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۰۸۹۷۷
رئیس بخش سرطان کودکان یمن از افزایش مرگ و میر کودکان سرطانی به دلیل تداوم محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی و کمبود یا نبود دارو و مواد شیمی درمانی در این کشور خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«حمود هدیش» رئیس بخش سرطان کودکان در مرکز ملی سرطان یمن با بیان اینکه آمار مرگ و میر کودکان مبتلابه سرطان در یمن رو به افزایش است، سازمان ملل را مسئول این وضعیت دانست.
به گزارش وبگاه خبری شبکه المسیره یمن، هدیش افزود: مرکز ما در دو بخش بستری و کلینیک‌های مشاوره پذیرای تعداد زیادی از مبتلایان قدیمی و جدید به سرطان است.
به گفته این مقام بهداشت یمن برخی مبتلایان قبل از اینکه در این مرکز بستری شوند و درمان دریافت کنند، فوت می‌کنند به دلیل شرایطی که خانواده‌های یمنی ناشی از تجاوز و محاصره توسط ائتلاف سعودی با آن روبرو هستند.
رئیس بخش سرطان کودکان در یمن گفت:« بسیاری از خانواده‌ها با مشکل دستیابی به داروهایی روبرو هستند که ما در اختیار نداریم و بودجه‌ای هم برای خرید آن وجود ندارد.»
هدیش تصریح کرد: «جامعه بین المللی باید درد و رنج بیماران یمنی و خانواده‌های آنها و مشکلاتی که مراکز درمانی این کشور با آن روبروست درک کند وگرنه فاجعه بزرگی در راه است.»
 براساس گزارش امسال سازمان یونیسف ،روزانه 300 کودک یمنی توسط بیماری‌های مختلف از جمله سرطان می‌میرند.
در سال‌های اخیر جنگ عربستان علیه ملت یمن، تعداد موارد مختلف مبتلا به تومورهای سرطانی بسیار چشمگیر است.
وزیر بهداشت یمن اخیرا اعلام کرد که 40 هزار مورد مبتلا به انواع تومورهای سرطانی در این کشور وجود دارد که شش هزار نفر آنها کودک هستند.
ائتلاف سعودی و مزدورانش تا  به حال از سفر بیماران یمنی به خارج از کشور جلوگیری کردند و اجازه ورود داروها و لوازم پزشکی به یمن را نمی‌دهند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما