کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«سرطان»؛ سهم کودکان متولد شده از آی‌وی‌اف

23 آذر 1398 ساعت 11:20

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است، نوزادان متولد شده از آی‌وی‌اف دوبرابر بیش از سایر نوزادان ممکن است دچار سرطان شوند.


به گزارش بلاغ به نقل ازدیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از‌ آن است، نوزادان متولد شده از آی‌وی‌اف دوبرابر بیش از سایر نوزادان ممکن است دچار سرطان شوند.
در این پژوهش بیش از یک میلیون کودک دانمارکی مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد، این دسته از نوزادان به میزان قابل توجهی در معرض سرطان هستند. 
پژوهش‌های قبلی بیانگر آن بود، زنان ناباروری که یک یا چند بار IVF را امتحان کرده اند، به احتمال چهار برابر بیشتر در خطر ابتلا به سرطان تخمدان قرار می‌گیرند.
به گفته دانشمندان دانمارکی آی‌وی‌اف ریسک ابتلا به سرطان را در کودکان بیش از 25 درصد افزایش می‌دهد و گاهی تبعات جبران‌ناپذیری برای سلامت کودک در پی دارد. 
پژوهشگران این واقعیت را مطرح می‌کنند که انجماد و مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایند آی‌وی‌اف می‌توانند در ایجاد تغییرات ژنتیکی که بعداً منجر به سرطان می‌شوند، نقش داشته باشند.
کارشناسان می‌گویند ریسک ابتلا به سرطان در مقیاس کلی اندک است و نباید زوج‌های نابارور را نگران کرد. 






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408966

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408966/سرطان-سهم-کودکان-متولد-شده-آی-وی-اف

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com