تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۵۱
دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه امروز دستگاه قضا در خط مقدم مبارزه با تغییر جهتی که برخی در ویژه‌خواری برای خودخواستن و برای ملت نخواستن دارند، هستیم،گفت: اجرای عدالت فقط مربوط به دستگاه قضا نیست، وظیفه دستگاه قضایی برخورد با فساد است اما زمینه‌ساز فساد کجاست و فساد در کجا ایجاد می‌شود؟ مهمتر از مبارزه است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسیدیونس حسینی‌عالمی در گفت‌و‌گو با برنامه تلویزیونی آفاق اندیشه شبکه تبرستان با موضوع  عدالت و مبارزه با فساد و گام دوم و انتخابات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرای عدالت جامعه را آباد می‌کند انسان‌ها را می‌سازد، آرامش به جامعه می‌دهد و اگر عدالت نباشد اعتماد مردم به مردم ایجاد نمی‌شود و مردم هم به حاکمیت اعتماد ندارند.
وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های هر نظامی خصوصا نظام علوی بسط عدالت در همه حوزه‌ها است، افزود: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب شاخصه‌هایی را مطرح و از شروع انقلاب مزیت‌های که جمهوری اسلامی برای مردم و کشور آورد و افتخارات را بیان و یادآوری کرده است.
دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه یکی از مباحث جدی و مهم، بحث مبارزه با فساد در همه شئون جامعه است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یک نظام مبتنی بر معنویت و اخلاق است، 
توسعه دینداری، از خودگذشتگی، برای خودنخواستن، شجاعت، ایثارگری، نوع‌دوستی و همچنین هم‌دوستی است.
گلایه از تغییر نگاه ارزشی مدیران در کشور 
این مسؤول با بیان اینکه نظام ما مبتنی بر معنویت است که قطعا خیلی از حکومت‌های دنیا این صفت را ندارند و همچنین مبتنی بر اخلاق است که خیلی از حکومت‌ها دارند، بیان کرد: مشکلی که امروز مردم را نگران و ناراحت کرده این است که مردم از نظام‌گله ندارند از تغییر نگاه ارزشی مدیران در کشور گله دارند، برخی از مدیران از ارزش‌های معنویت و از خودگذشتگی فاصله گرفتند و این مردم را گله‌مند کرده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در خط مقدم مبارزه با تغییر جهتی که برخی در ویژه‌خواری برای خودخواستن و برای ملت نخواستن دارند، هستیم، این از وظایف ما و همچنین رسانه است چیزی که باید یادآوری شود و مردم باید بدانند این است که اجرای عدالت فقط مربوط به دستگاه قضا نیست، وظیفه دستگاه قضایی جاهایی برخورد با فساد است اما زمینه‌ساز فساد کجاست و فساد در کجا ایجاد می‌شود مهمتر است.
دادستان مرکز مازندران بیان کرد: چه کسی باید این مسئله را وظیفه خودش بداند، وقتی که من نوعی در جامعه خودم حقوق همسایه خود را رعایت نمی‌کنم در رفت و آنها قوانین را رعایت نمی‌کنم،در پرداخت‌ها به تعهدات عمل نمی‌کنم در نتیجه جامعه‌ای می‌شود که کمتر طعم شیرین عدالت را می‌بیند.
وی با طرح این سوال که دولت و مجلس را چه کسانی انتخاب می‌کنند؟ مجلس عصاره فضایل ملت است باید مردم ما بدانند این عصاره فضایل ملت آیا در همه دوره‌ها مصداق داشت؟ آیا عصاره فضایل ما بودند آیا مسؤولان به طور طلوب جهت‌گیری برای نظام جمهوری اسلامی داشتند؟  عنوان کرد: ما باید این کشور را جهت دهیم و بسازیم، همه ما در انتخاب مدیران باید احساس مسؤولیت داشته باشیم.
مردم باید وظایف نمایندگان را بدانند، این وظیفه نماینده نیست که جاده بسازد و یا خیابانی آسفالت کند، وظیفه نماینده تصویب قوانین سازنده کشور و نظارت بر اجرای قانون است تا موتور محرک کشور برای آینده و ساختن بهتر باشد.
 
حسینی‌عالمی خاطر نشان کرد: مردم باید وظایف نمایندگان را بدانند، این وظیفه نماینده نیست که جاده بسازد و یا خیابانی آسفالت کند، وظیفه نماینده تصویب قوانین سازنده کشور و نظارت بر اجرای قانون است تا موتور محرک کشور برای آینده و ساختن بهتر باشد.
وی تاکید کرد: نظام ما مبتنی بر معنویت و ارزش‌هاست هر کسی که متصف به اخلاق نباشد مستحق انتخاب نیست ولو اینکه از فیلتر نظارت و تایید رد شده باشد، این مردم هستند که از بین کاندیداها بهترین، معنوی‌ترین، با اخلاق‌ترین و متخصص‌ترین‌ها را معرفی می‌کنند، خیلی حرف‌های کسانی را که برای نمایندگی مجلس وعده می‌دهد باور نکنید چون در حوزه اختیارات اینها نیست و این شاخص‌هایی‌است که مردم باید دقت داشته باشند. 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در ادامه به بحث نظارت و انتخابات شورای شهر اشاره کرد و افزود: نظارت یک ضرورت برای انتخاب درست است، در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون هر کسی نمی‌تواند معرفی شد و رای مردم را جلب کند، در انتخابات نمایندگان مجلس نیز محدودیت‌هایی وجود دارد اما متاسفانه در شورای شهر ساختار ناقص است و بعضا کسانی وارد می‌شوند که بعدا می‌بینیم که خبر از دستگیری و بازداشت آنان شنیده می‌شود.
دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه در بررسی‌های تعداد نیروها در شهرداری‌ها دو برابر و یا سه برابر ضرورت است، افزود: این خیلی مهم است که منتخبان شهر چه کسانی باشند، نمایندگان باید ساختار اعضای شورای شهر را بازنگری کنند نباید هر کسی وارد شورای شهر شود امروز جذب رای به نیرنگ به شدت جریان دارد.
 امروزه مدیرانی داریم که از کمترین امکانات دولتی استفاده نمی‌کنند فرزندان و وابستگان آنها بیکار هستند، اما کسانی هم هستند که خودشان و فرزندانشان و زندگی‌شان  معلوم بوده، مردم می‌توانند درست انتخاب کنند، درست انتخاب کردن سخت نیست دیدن مراودات و زندگی افراد و اینکه چه فعالیتی می‌کنند مشخص است.
 
این مسؤول با بیان اینکه مردم ارزش‌ها و معنویت را برای نماینده خود مقدم دارند، بیان کرد: مراودات و روابط و زندگی افراد مشخص است، امروزه مدیرانی داریم که از کمترین امکانات دولتی استفاده نمی‌کنند فرزندان و وابستگان آنها بیکار هستند، اما کسانی هم هستند که خودشان و فرزندانشان و زندگی‌شان  معلوم بوده، مردم می‌توانند درست انتخاب کنند، درست انتخاب کردن سخت نیست دیدن مراودات و زندگی افراد و اینکه چه فعالیتی می‌کنند مشخص است.
حسینی‌عالمی دنیاگریزی، ایثارگری برای خود نخواستن، فریب ندادن و وعده‌های دروغ ندادن را از مهم‌ترین شاخصه برای انتخاب نام برد و افزود: باید نمایندگانی انتخاب شوند که بوی شهیدان بصیر، طوسی، شهید رادمهرها و بلباسی‌ها را داشته باشد که از جان و مال خود و هر چیزی برای ملت، نظام و اقتدار اسلام مایه گذاشتند تا این کشور ساخته شود و به همراهی مردم به دست صاحبش که همه منتظر وجودش هستیم، برسد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴