امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها در کشور باید مسئله‌محور باشد مشکلات کشور را برطرف می‌کند، گفت: پایان‌نامه‌هایی که در کتابخانه‌ها خاک بخورد و برای جامعه فایده نداشته باشد به درد جامعه نمی‌خورد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازآیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: اگر با خداوند باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند در ما هراس ایجاد کند و از خداوند می‌خواهیم در زندگی ما تقوا ساری و جاری باشد.
وی افزود: اگر مردم و مسؤولان تقوا داشته باشند مسئله اقتصاد و معیشت در جامعه برطرف می‌شود و برای رسیدن به این هدف مردم و مسؤولان نقشی مهم و اثرگذار دارند.
امام جمعه ساری با بیان اینکه خداوند انسان با تقوا را در تنگناها خارج می‌کند، تصریح کرد: تقوا دنیا و آخرت ما را مورد تاثیر خود قرار می‌دهد.
محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها در کشور باید مسئله‌محور باشد مشکلات کشور را برطرف می‌کند، گفت: پایان‌نامه‌هایی که در کتابخانه‌ها خاک بخورد و برای جامعه فایده نداشته باشد به درد جامعه نمی‌خورد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باغداران ما 7 میلیون تن محصول تولید می‌کنند اما مشکل بازار و فروش دارند، تصریح کرد: باید راه صادرات باز شود، برخی باغداران می‌گویند برای ما صرفه ندارد میوه را از درخت برداشت کنیم، پژوهش ما باید در این زمینه وارد شود.
خطیب جمعه ساری با اعلام اینکه کمر مردم زیر گرانی دارو و درمان خم شده است، تاکید کرد: باید جلوی قیمت‌های سرسام‌آور دارو گرفته شود و یا با پژوهش باید فکری به حال آنها کرد.
وی به مشکل در حوزه صنعت و حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: در این سه حوزه دچار مشکل هستیم و افزایش قیمت بنزین بر روی زندگی مردم تاثیر مستقیم گذاشته است، حمل و نقل ما چرا خودرومحور و شخصی‌محور است این مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پس از گرانی بنزین 20 درصد به استفاده مردم از حمل و نقل عمومی اضافه شده است، گفت: باید به ظرفیت حمل و نقل عمومی توجه شود.
وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: انسان باید در مقابل میکروب غرب‌زدگی، میکروب انفعال و عافیت‌طلبی، میکروب منفعت‌طلبی و اشرافی‌گری مقابله کند، این میکروب‌ها ما را از پا دارد در می آورد، باید این میکروب‌ها را از جامعه خود خارج کنیم.
خطیب جمعه ساری با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خدا نکند ما نمایندگانی انتخاب کنیم که کاخ‌نشین باشد، از این خوی ارزنده کوخ نشینی باید افراد صالح را انتخاب کنیم، باید سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم و در این راه باید معنویت و تقوا بهره‌گیری کنیم.
وی با اعلام اینکه دشمنان دارند از فرهنگ غربی برای ما مدل‌سازی می‌کنند اما ما سبک زندگی اسلامی بر مبنای فرهنگ دینی داریم که باید آن را به خوبی تبیین و فرهنگ‌سازی کنیم، افزود: دشمنان از شکل‌گیری تمدن اسلامی در جهان هراس دارند و در این مسیر با ما تقابل می‌کنند باید در مسیر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمن‌سازی اسلامی گام برداریم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲