سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: بارها از پیشکسوتان و بزرگان تکواندو خواستم بیایند و کمک کنند اما غیر از یک نفر هیچ کس نیامد، ایراد گرفتن بدون راهکار قشنگ نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفریبرز عسکری در برنامه رکورد در مورد کسب سهمیه تکواندو اظهار داشت: کسب دو سهمیه کار سختی بود. روزی که آمدم هادی‌پور در رده 13 بود اما الان به جایگاه 5 رسیده است. میرهاشم حسینی هم در جمع 32 نفر نبود اما حالا با چند قهرمانی توانسته سهمیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد. مسیر سختی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر گذاشتیم که فعلا به دو سهمیه ختم شد.
وی ادامه داد: ما قبل از المپیک ریو در مسابقات مختلف آسیایی و جهانی مدال گرفتیم اما چون در المپیک نتوانستیم این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم، یک شکست تلقی شد. بچه‌های ما لیاقت و شایستگی زیادی دارند.
سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اینکه گفته می‌شود فشار روی کادر فنی زیاد است، تاکید کرد: اینکه دوستان هر مطلبی که به ذهنشان برسد بیان کنند، قشنگ نیست. بارها گفتم پیشکسوتان و بزرگان تکواندو، هر کسی که می‌تواند بیاید و کمک کند اما غیر از حسن ملکی هیچ کسی نیامد. نمی‌دانم این گزارشات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از کجا می‌آورند. در اردوی تیم ملی همیشه باز است، اگر بیایند و از نزدیک شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند، نظری که می‌دهند کارشناسی است. اینکه از بیرون بخواهند صحبت کنند قشنگ نیست. صحبت و ایراد گرفتن بدون راهکار قشنگ نیست. اوج عملکرد تکواندو ایران المپیک است و نتایج برای کل خانواده تکواندو است.
عسکری در مورد اینکه برنامه‌تان برای آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی چیست و ‌آیا عقب افتادن آنها در مسابقات نگران‌کننده است یا خیر تاکید کرد: نه، نگران نیستیم. نوع امتیازدهی در تکواندو تغییر کرده است و شما اگر عقب هم باشید می‌توانید با ضربات چرخشی جبران کنید، کما اینکه این اتفاق برای بچه‌های ما افتاد. ما برنامه مدونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طراحی کردیم یک وضع موجود و یک وضع مطلوب داریم. در برنامه‌ای که از قبل طراحی کردیم قرار بود در اسفندماه در یک تورنمنت شرکت کنیم اما فدراسیون آسیایی چون در اسفندماه مسابقات آسیایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برنامه‌ریزی کرد به همین دلیل به جای آن تورنمنت در آسیا شرکت می‌کنیم.
وی در مورد وضعیت سجاد مردانی ملی‌پوش تکواندو عنوان کرد: او در مسابقات اخیر از 12 مدال، 10 مدال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته است. هر چه جلوتر می‌روید سجاد در بهترین شرایط بدنی قرار می‌گیرد. او در حال حاضر امتیازات قبل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست می‌دهد و یک سری چیزها دست ما نبوده که رتبه او جابجا شود.
سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد اینکه به عنوان کارشناس نه سرمربی آیا تکواندو ما افت کرده است یا خیر گفت: من به افت اعتقاد ندارم. همه کشورها سرمایه‌گذاری و پیشرفت کرده‌اند. ما در مسابقات گرندپری می‌توانیم برای 4 سهمیه بجنگیم، اما در مسابقات قاره‌ای فقط دو سهمیه وجود دارد. این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سخت می‌کند. در منهای 80 کیلوگرم مهدی خدابخشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم که مهاجرت کرد و فعلا در این وزن جایگزین نداریم.
عسکری در مورد اینکه درخواست‌تان از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چیست، گفت: از آنها می‌خواهم رشته‌های المپیکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طور دیگری ببینند. با این شرایط سخت خیلی‌ها سودای رفتن به سرشان می‌زند. از وزارت و کمیته می‌خواهم تا کمک کنند تا بتوانیم در میادین مختلف بجنگیم. همه کشورها در حال پیشرفت هستند. این فشارها و حساسیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد، در کشورهای دیگر نیست. در کشور ما دیدگاه‌ها ورزشی نیست و همه چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با مدال می‌سنجند. در روسیه نمایندگان این کشور در مسابقات گرندپری باختند اما اتفاق خاصی نیفتاد. اما بچه‌های ما از روز اول دست و پایشان می‌لرزد.
وی عنوان کرد: سوال من از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که چقدر حاضریم هزینه کنیم تا پرچم‌ ایران در کشورهای مختلف بالا برود. بسم‌الله. الان وقتش است. امیدوارم کمک کنند تا بچه‌ها بدون دغدغه مدال بگیرند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲