تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۴۴
«الحبیب الجملی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت جدید تونس از حزب النهضه از رئیس‌جمهور این کشور خواست تا مهلت رایزنی‌ها برای تشکیل دولت را تمدید کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازالحبیب الجملی پنجشنبه شب(دیشب) در کاخ قرطاج با «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس دیدار کرد.
الجملی در این دیدار از رئیس‌جمهور خواست تا مهلت یک ماهه رایزنی برای تشکیل دولت را که یکشنبه آینده به پایان می‌رسد، تمدید کند.
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، او بر علاقه‌مندی خود برای تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن به منظور معرفی وزرای کابینه به مجلس نمایندگان تأکید کرد.
یک ماه پیش رئیس‌جمهور تونس الجملی را برای تشکیل دولت جدید مأمور کرد.
به موجب قانون اساسی تونس، رئیس جمهور نامزد حزب یا ائتلافی را که صاحب بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان است برای تشکیل دولت ظرف مدت یک ماه مأمور می‌کند و در صورت اتمام مهلت قانونی، یک ماه دیگر این مدت تمدید می‌شود.
طبق قانون اساسی تونس در صورتی که نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت در مدت زمان تعیین شده نتواند دولت تشکیل دهد و یا رأی اعتماد مجلس نمایندگان را جلب نکند در آن صورت رئیس‌جمهور می‌تواند پس از ۱۰ روز مشورت با احزاب، ائتلاف‌ها و فراکسیون‌های پارلمانی فرد اصلح برای تشکیل دولت را معرفی کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲