تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۴۱
وزیر نیرو اعلام کرد: در خشک‌ترین سال آبی 50 سال اخیر به سر می‌بریم و 340 شهر کشور با مشکل کم آبی مواجه بودند، البته با همراهی مردم و اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، توانستیم از این مشکل عبور کنیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازقرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، رضا اردکانیان وزیرنیرو گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های آب و برق کشور داشته است البته همچنان نیازمند کمک این مجموعه به ویژه در زمینه بهینه‌سازی استفاده از ظرفیت‌های موجود هستیم.
وزیر نیرو در دومین روز سیزدهمین همایش سراسری مدیران و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و مفاهیم موجود در آن همچون اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این مفاهیم و معانی باید در حوزه تخصصی هر شخص و سازمان به خوبی درک شوند.
وی افزود: فراتر رفتن از تبیین این مفاهیم و پرداختن به ارتباطات میان‌بخشی، گام دوم و مهمتر محسوب می‌شوند به این معنی که باید به تعریف تعاملات و برنامه‌ها بپردازیم تا شاهد هم‌افزایی اقدامات و در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت در مسیر گام دوم انقلاب باشیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه جمع جبری وزارت‌خانه‌ها در کنار یکدیگر به معنای دولت نیست گفت: دولت و حمکرانی در واقع ارتباطی است که میان این بخش‌ها ایجاد می‌شود و نتیجه‌ای کلی را به وجود می‌آورد.
اردکانیان خاطرنشان کرد: در کنار همه ثروت‌هایی که ایران از آن برخوردار است و می‌توانند مورد طمع قرار گیرند، اصلی‌ترین مورد منابع انسانی است، بنابراین دشمنان به دنبال خلع سلاح ما در این زمینه هستند که از طریق جذب نخبگان یا فراری دادن آنها از کشور و همچنین اشتغالات و فشارهای حاشیه‌ای، این کار را انجام می‌دهند.
وزیر نیرو با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی کشور در مقابل شاخصه‌هایی که ظرفیت ضربه زدن به ما را دارند، گفت: در حقیقت افزایش تاب‌آوری کشور در همه عرصه‌ها ضروری است.
وی تاب‌آوری را ظرفیت مقاومت کشور در مقابل عوامل آسیب‌زا دانست و تصریح کرد: به دیگر سخن باید کیفیت زندگی را در عرصه‌های مختلف چنان بالا ببریم که امید مجموعه‌های متخاصم از طریق اقداماتی مانند تحریم قطع شود، کشور به جایگاهی برسد که حتی در صورت استمرار تحریم‌ها، آثار آنها را بر زندگی مردم به سطح ناچیزی برساند و در نهایت، کشور مسیر رشد و آبادانی خود را بدون وقفه طی کند.
اردکانیان با بیان اینکه در هر سه عرصه کاستی‌هایی داریم گفت: البته مسیر بهبود اوضاع پیش روی ماست که با توجه به کارنامه موفق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) می‌توان از این ظرفیت مهم استفاده کرد.
وزیر نیرو افزود: شیوه مصرف انرژی در کشور یکی از مزمن‌ترین بیماری‌های کشور محسوب می‌شود که اگر نسبت به آن بی‌توجه باشیم، نخواهیم توانست فاصله میان تولید و مصرف را پُر کنیم بنابراین چاره‌اندیشی برای این معضل ضروری است.
وی با بیان اینکه روش‌های استفاده ما از منابع طبیعی بر نوعی بد مصرفی منطبق است گفت: طرح‌های مختلفی برای تامین آب در اقصی نقاط کشور اجرایی می‌شوند که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نقش مهمی در این زمینه دارد.
اردکانیان با اشاره به طرح استحصال و انتقال آب شرب برای 17 استان از آب دریا و تصویب این پروژه عنوان کرد: به این ترتیب سالانه 750 میلیون متر مکعب آب شرب این مناطق تامین خواهد شد ولی در عین حال فقط سه استان کشور 11 میلیارد متر مکعب آب برای کشاورزی لازم دارند.
وزیر نیرو گفت: اگر بتوانیم 10 درصد بهره‌وری در حوزه شرب و کشاورزی را ارتقا دهیم می‌توانیم میزان زیادی از منابع آبی را حفظ کنیم، ولی اگر چنین اقدامی صورت نگیرد، با وجود همه طرح‌های تامین آب، تاب‌آوری کشور در این زمینه بسیار ضعیف خواهد بود.
وی با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به ایران اسلامی به ویژه در سال‌های خشک، اقدامات روانی زیادی را دنبال می‌کنند خاطرنشان کرد: این در شرایطی بود که در خشک‌ترین سال آبی 50 سال اخیر به سر می‌بردیم و 340 شهر کشور با مشکل کم آبی مواجه بودند، البته با همراهی مردم و نیز اقدامات مجموعه‌هایی مانند قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، توانستیم از این مشکل عبور کنیم و دشمنان هم به اهداف خود دست نیافتند.
اردکانیان اضافه کرد: باید صنعت مدیریت مصرف را توسعه دهیم و کیفیت استفاده از آب و انرژی را بهبود بخشیم؛ با اجرای برخی خطوط انتقال می‌توانیم به کشورهای منطقه متصل شوی،م زیرا بزرگ‌ترین ظرفیت‌های برق - آبی دنیا در اینجا وجود دارد همچنین می‌توانیم به هاب منطقه‌ای انرژی تبدیل شویم.
وزیر نیرو با اشاره به گستردگی سطح ارتباط مردم با آب گفت: اگر بتوانیم الگوی صحیح مصرف را توسعه دهیم به نقطه اوج استفاده صحیح از منابع دست می‌یابیم و در نهایت در زمینه استفاده از زمان هم بهینه‌سازی صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: ما به دنبال جنگ نرفتیم، ولی زمانی که آن را بر ما تحمیل کردند، جنگ را به فرصتی برای خودکفایی و دسترسی به فناوری‌های نوین دفاعی تبدیل کردیم، حالا هم تحریم‌ها چنین خصوصیتی دارند و می‌توان از دل همین شرایط سخت، توجه بیشتری به عرصه‌های کمتر پرداخته شده معطوف کرد.
وزیر نیرو ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) نقش بسزایی در توسعه زیرساخت‌های آب و برق کشور داشته، ولی این عرصه کماکان نیازمند همکاری این مجموعه است و می‌توان امروز را زمان مدیریت بهینه ظرفیت‌های موجود دانست.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲