تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۳۳
امارات در حال انجام رایزنی‌هایی مخفیانه با چندین کشور اروپایی برای از سر گرفتن معاملات تسلیحاتی با این کشورها است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدیپلمات‌های غربی و منابع دیگر امروز پنجشنبه ادعا کرده‌اند امارات متحده عربی در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای کاستن از محدودیت‌های مربوط به صادرات تسلیحات به این کشور است. 
پنج منبع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند مقام‌های اماراتی در رایزنی‌های خود با همتایان اروپایی، ضمن یادآوری کاهش شمار نیروهای این کشور در جنگ یمن بر نیاز به این سلاح‌ها برای «دفاع از خود» تأکید کرده‌اند. 
کشورهای اروپایی ادعا کرده‌اند از بیم استفاده از سلاح‌های فروخته‌شده در جنگ یمن محدودیت‌هایی علیه صادرات سلاح به امارات متحده عربی وضع کرده‌اند.
خبرگزاری رویترز می‌گوید این لابی‌گری‌های امارات به موفقیت‌هایی به خصوص در آلمان منجر شده است. با این حال، امارات به دلیل مسائل امنیتی درباره جزئیات این تلاش‌ها و نتایج حاصله از آن سکوت اختیار کرده است. 
دو منبع مطلع می‌گویند آلمان در ماه اکتبر به مقام‌های اماراتی اطلاع داده دولت این کشور مجوزی برای صادرات مولدهای الکتریکی ساخت آلمان برای تأمین برق سامانه‌های پاتریوت صادر کرده است.
بهانه امارات برای این تلاش‌ها، حملات انجام‌شده علیه چند نفت‌کش در سواحل این کشور تابستان سال جاری بوده است. آمریکا، بدون ارائه اسناد لازم ایران را به انجام این حملات متهم کرده است.
دفتر ارتباطات رسانه‌ای دولت امارات و وزارت خارجه این کشور پاسخی به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این گزارش نداده‌اند. امارات، در ماه ژوئن خروج بخشی از نیروهای خود از یمن را آغاز کرد و در حال حاضر تنها شمار کمی از نیروهای این کشور در مناطق راهبردی مستقر هستند. 
عربستان سعودی و امارات به دلیل اقداماتشان در یمن، حتی از سوی برخی نهادهای مستقر در کشورهای غربی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
عملیات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن از سال ۱۳۹۴ به کشته شدن ده‌ها هزار نفر منجر شده و میلیون‌ها نفر را در آستانه قحطی قرار داده است. آلمان اردیبهشت‌ماه سال گذشته اعلام کرد صادرات سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن را متوقف کرده است. 
رهبری لابی‌گری‌ها در آلمان را «سلطان الجابر»، نماینده ویژه امارات در آلمان و مدیر عامل شرکت ملی نفت ابوظبی به عهده داشته است. او همراه با سایر مقام‌های امارات در جریان دست‌کم ۵ دیدار که از اردیبهشت‌ماه سال جاری در برلین و ابوظبی برگزار شده از این ممنوعیت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲