تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۲۹
نتایج نظرسنجی‌های به دست‌آمده از شعب اخذ رأی در انتخابات عمومی انگلیس از احتمال پیروزی حزب محافظه‌کار در این کشور حکایت می‌کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنتایج نظرسنجی‌های به دست‌آمده از شعب اخذ رأی در انتخابات عمومی انگلیس از احتمال پیروزی حزب محافظه‌کار در این کشور حکایت می‌کنند. 
نتایج این نظرسنجی‌ که توسط موسسه Ipsos MORI انجام شده نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار نزدیک به ۳۶۸ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام را تصاحب خواهد کرد. انتظار می‌رود حزب کارگر به ریاست «جرمی کوربین» برنده ۱۹۱ کرسی شود. 
در صورت حصول چنین نتیجه‌ای «بوریس جانسون» از اکثریت کرسی‌های مورد نیاز برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان ماه آینده برخوردار خواهد بود. 
این انتخابات، بعد از چندین ماه بن‌بست سیاسی در انگلیس بر سر «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا» برگزار می‌شود و نخستین رأی‌گیری پس از ناتوانی «بوریس جانسون» در تصویب طرح برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر آن (۳۱ اکتبر - ۹ آبان) است. 
نتیجه این انتخابات به صورتی که در این نظرسنجی منعکس شده، شکستی برای «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس رقم خواهد زد که رقیب اصلی جانسون بود. کوربین وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، یک همه‌پرسی دیگر بر سر برگزیت برگزار کند. 
در میان احزاب کوچکتر، پیش‌بینی شده «حزب ملی اسکاتلند» به رهبری ««نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند ۵۵ کرسی کسب خواهد کرد. برای حزب لیبرال-دموکرات که حامی ماندن در اتحادیه اروپا است هم ۱۳ کرسی پیش‌بینی شده است. 
در انتخابات سراسری انگلیس شش حزب برای به دست آوردن کرسی‌های پارلمان تلاش می‌کنند. هر حزب برای به دست آوردن اکثریت پارلمان باید حائز حداقل ۳۲۶ کرسی پارلمان شود. این در حالی است که حزب محافظه‌کار در انتخابات قبلی (ژوئن ۲۰۱۷) به تعداد ۳۱۷ کرسی و حزب کارگر به۲۶۲ کرسی دست یافت.
جانسون پیشتر در مراسم رونمایی از برنامه حزب محافظه کار برای دولت بعدی، وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، انگلیس روز ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲