تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۱۴
مدیر جمعیت امام رضا(ع) گفت: هر موقع به سمت مباحث ریشه‌ای اسلامی و انقلابی رفتیم سبک زندگی اسلامی نیز شکل می‌گیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسردار حسین یکتا امشب در اختتامیه جشنواره خانواده رضوی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، با اشاره به زندگی یک رزمنده مجروح، از سبک زندگی امروزه خانواده‌ها گلایه کرد و گفت: توصیه می‌کنم از سبک زندگی شهدا درس بگیریم.
مدیر جمعیت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: باید در کنار برگزاری کنفرانس و سمینار، سبک زندگی شهدا را پیاده و راهی برای تثییت آن در جامعه پیدا کنیم.
وی با اشاره به تاثیر لقمه حلال در تربیت فرزندان صالح، گفت: در مبحث خانواده باید سبک زندگی پدر و مادران شهدا را حفظ کنیم.
مدیر جمعیت امام رضا(ع) با توصیه بر اینکه باید برخی مسائل در خانواده‌ها ساده و تسهیل شود، از لزوم پیاده سازی سبک زندگی برخی شهدای مدافع حرم دهه هفتادی در جامعه گفت.
وی خاطرنشان کرد: هر موقع به سمت مباحث ریشه‌ای اسلامی و انقلابی رفتیم سبک زندگی اسلامی نیز شکل می‌گیرد.
موضوع خانواده باید در محور گام دوم دیده شود
مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی در ادامه این مراسم گفت: سبک زندگی اسلامی مسئله بسیار مهمی است که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کردند و همه بخش‌های نظام باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند، ما نیز در بنیاد کرامت رضوی با هم افزایی مجموعه خانواده آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی، همکاری داریم و امیدواریم بتوانیم این امر را بهتر پیش ببریم.
محمدحسین استاد آقا با بیان اینکه در این مسیر به یاری و کمک نیاز داریم، ادامه داد: اصلی‌ترین کار بنیاد کرامت رضوی حمایت و کمک به موسسات مردم نهاد است تا این کار به سرانجام برسد.
وی بیان کرد: موضوع بیانیه بسیار مهم است و همانطور که رهبری فرمودند باید روی آن کار تفصیلی انجام شود چرا که موضوع، محتوا و بیان کننده طرح سبک زندگی مهم است و باید در خصوص آن فکر کرد.
مدیربنیاد کرامت رضوی ادامه داد: موضوع خانواده باید در محور بیانیه گام دوم دیده شود و محصولاتی که ارائه می‌شود باید در چارچوب بیانیه باشد.
استادآقا افزود: امیدواریم بتوانیم به اجرایی شدن طرح‌های این جشنواره بپردازیم چرا که این امر اهمیت بسیاری دارد.
خانواده مهم‌ترین سلول بنیادین جامعه است
دبیر علمی جشنواره خانواده رضوی هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون رشادت شهدا هستیم، گفت: شهریور ماه عزم خود را برای ایجاد جشنواره کلید زدیم و به مدل‌های مختلف آن فکر کردیم چرا که خانواده مهم‌ترین سلول بنیادین جامعه است.
فضه سادات حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره‌ای را داشتیم و به این نتیجه رسیدیم باید این امر ادامه داشته باشد و اگر فعالان جامعه طرحی برای خانواده بدهند اوضاع بسیار بهتر می‌شود و این مسائل ما را برای ایجاد جشنواره خانواده رضوی تشویق کرد.
وی ادامه داد: بیش از هزار فعال حوزه خانواده در این جشنواره ثبت نام کردند و بیش از ۴۰۰ طرح به دبیرخانه رسید و استقبال خوبی صورت گرفت، سپس داوری اولیه انجام و حدود ۸۰ اثر انتخاب و منتشر شد.
دبیر علمی جشنواره خانواده رضوی گفت: کار اصلی با بنیاد کرامت بود و اگر همکاری امور خانواده نبود کار به این جا نمی‌رسید و امیدوارم آغازگر راهی باشیم تا مسائل و مشکلات کمتری در حوزه خانواده داشته باشیم.
حسینی با بیان اینکه ۲۸ اثر در این جشنواره انتخاب شد، از انجام داوری ایده‌ها و طرح‌های این جشنواره خبر داد و متذکر شد: ازدواج، تحکیم خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری، فرهنگی_مذهبی، مشاوره و آموزش خانواده، مسکن، اشتغال، سبک زندگی از موضوعات رسیده به جشنواره بود که در قالب ۳۳۰ طرح به جشنواره رسید.
وی گفت: هدف جشنواره دریافت جشنواره و ارائه به صاحبان پول و قدرت برای اجرا است.
گفتنی در پایان این مراسم با حضور سردار نائینی، سردار یکتا، استادآقا، مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر، از طرح «آدم و حوا» اثر محمدحسین اصغری و در محور رسانه و فناوری از طرح سید ابوذر حسینی در محور پژوهش همچنین از طرح باشگاه نکو حمید مقامی و ناهید غواصی در تجربه موفق توانمند سازی بانوان، تقدیر شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲