تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۱۲
در مدیریت هیئتی هیچ کس منتظر دیگری نیست و در هر نقطه ای که کار به سختی پیش می رود بچه هیئتی ها به کمک یکدیگر می آیند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در حالی که برخی از مسئولان راهکار برون رفت از مشکلات را ارتباط با خارج از کشور می‌دانند اما با کمی بررسی و تحقیق به این مهم پی خواهیم برد که چنین تفکری غلط و البته خطرناک است. 
حاکمیت تیم های اقتصادی فشل در سال‌های گذشته، فاصله طبقاتی آنها با مردم و بی‌انگیزگی موجب نارضایتی مردم و مقام معظم رهبری بوده چنانکه معظم‌له در سال‌های اخیر و در همان شروع سال فرمان خود را بر پایه اقتصاد نامگذاری کرده اند و این بدان معناست که هنوز ایشان راضی نیست و اگر دولت ها اقتصاد مقاومتی و اتکا به داخل را سرلوحه کار خود قرار می دادند حال و روزمان اینگونه نبود. 
دولت باید بپذیرد علی رغم تمام وعده‌های فرا افسانه‌ای که در دوران تبلیغات انتخاباتی خود با کاندیدای در سایه اش داد در عمل ناموفق بود و با علم به اینکه می دانستند در برجام نیز ناموفق بوده اند اما هنوز  از ماشه می گویند و آن را به برجام ربط می‌دهند و گویی فراموش کرده اند اگر تمامی دولت‌ها با عزت پای میز مذاکره رفته‌اند حاصل خون احمدی‌روشن ها و فرزندان گمنام این آب و خاک است و لاغیر... 
و حالا در گام دوم انقلاب و عبور از دهه چهارم بی تردید از دهه چهارم انقلاب که بخواهیم با افتخار و عزت عبور نماییم دیگر جای امتحان و فرصت‌سوزی نیست در گام دوم انقلاب و با منطق و فرمان آتش به اختیار سکوت و خنثی بودن دیگر جایز نیست. باید بدانیم نیاز جامعه برای عبور از شرایط فعلی به افرادی انقلابی است که انقلابی عمل کنند.وجود وجود افرادی انقلابی نه در سخن بلکه در عمل از دل هیئت‌های مذهبی خارج می‌شود. 
هیئت‌های مذهبی نماد مدیریت جهادی هستند و کیست که نداند کاری که بچه‌های هیئتی انجام می‌دهند از عهده ده ها مقام دولتی با هزینه هنگفت بر نمی‌آید؛ اما بچه هیئتی ها از همان کودکی در هیئت‌ها آموزش مدیریت اسلامی را آموختند. 
باید بدانیم انقلابی که قرار است به ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه و الشریف منجر شود نیاز به مدیرانی از جنس بچه هیئتی هایی از جنس مردم دارد. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند؛ مهمترین آسیب  ما بی توجهی به ارزش های انقلاب است در گام دوم انقلاب؛ نگاه انقلابی؛ روحیه انقلابی و جهادی عمل کردن سه رکن اصلی است.
بچه هیئتی ها انقلاب کردند؛ جنگ را با افتخار به اتمام رساندند در هسته ای علمدار شدند و خون دادند؛ در قرارگاه ها گمنام بودند و در سازندگی به آبادی پرداختند و امروز باید با تجربه عملکرد بچه هیئتی ها سکان دولت و مجلس را به دست بچه هیئتی ها سپرد.
در مدیریت هیئتی هیچ کس منتظر دیگری نیست و در هر نقطه ای که کار به سختی پیش می رود بچه هیئتی ها به کمک یکدیگر می آیند. 
با نگاهی به مدیریت هیئتی و بررسی تمامی تمامی جوانب آن پی خواهیم برد مدیریت هیئتی از ذخیره‌های فرهنگی کشور ماست که امتحان خود را به مانند مدیریت جهادی(جهاد سازندگی سابق) با موفقیت گذرانده است. 
امروز با نگاهی به مدیریت علمی روز دنیا و بررسی آن ها آنچه که در می یابیم این است که در مدیریت هیئتی از صدها سال پیش چنین تفکراتی نظیر برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و وحدت، مدیریت نظم و انضباط، شایسته‌سالاری، روابط انسانی و از همه مهمتر جانشین پروری و اجرای عدالت حاکم بوده است. 
با نگاهی به چهل سال عملکرد نظام جمهوری اسلامی هرگاه بچه هیئتی ها هر مسئولیتی را به دست گرفتند موفق بوده اند. هیئتی یعنی دشمن را شناختن؛ خودی و غیرخودی را تشخیص دادن و این از مزایای بزرگ بچه هیئتی هاست. 
هیئتی بودن یعنی احساس تکلیف کردن نه اینکه منتظر بخشنامه ماندند چنانکه شاهد بوده ایم در حوادثی نظیر سیل و زلزله پیش قدم بوده اند.هیئتی عمل کردن یعنی اینکه متعهد بودن و منتظر بخشنامه نبودن؛ 
هیئتی عمل کردن یعنی برنامه ریزی برای آینده؛ هیئتی عمل کردن یعنی جانشین سازی برای آینده و پرورش نیروهای جدید و جوان  برای سال‌های بعد و نگاه به آینده. 
هیئتی عمل کردن یعنی با مردم بودن و در دل مردم جا داشتن و نبود تمامی این مولفه ها در سال‌های گذشته نقاط ضعفی است که با سپردن کار به بچه هیئتی ها می توان گام دوم انقلاب را محکم برداشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲