تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۰۸۸۸۴
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه قدرت علمی دانشمندان ایرانی، استکبار را ذلیل کرده است، از نبود کتابخانه مناسب در فریدونکنار برای جوانان گلایه کرد.
۰
plusresetminus
قدرت علمی دانشمندان ایرانی، استکبار را ذلیل کرده است/ گلایه از نبود کتابخانه مناسب در فریدونکنار
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار اظهار کرد: یکی از اصل‌های هفت گانه در بیانیه گام دوم انقلاب پژوهش و تحقیق است که به فرموده مقام معظم رهبری "یکی از مهمترین اصول برای حفظ هویت، استقلال، عزت و آینده ملت ایران جدی گرفتن تحقیقات علمی و حرکت مصمم و برنامه‌ریزی شده برای ارتقای علمی کشور بدون اتلاف وقت است."

وی خاطرنشان کرد: به لطف الهی دانشمندان ایرانی به جایگاهی رسیدند که اثرات علمی آن‌ها دنیا و به‌ویژه استکبار را شگفت‌زده، عصبانی و ذلیل کرده است.

امام جمعه فریدونکنار با ابراز گلایه از وجود یک کتابخانه مناسب در این شهرستان، تصریح کرد: درحال حاضر کتابخانه‌ای که به‌روز باشد در فریدونکنار وجود ندارد که از خیرین انتظار داریم یک کتابخانه تاسیس شود تا مورد استفاده جوانان و اهل علم قرار گیرد.

جلالی با اشاره به روز 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، یادآور شد: گروهک فرقان با شهادت دانشمندان و محققان به‌دنبال جلوگیری از ترویج علم و اندیشه در ایران بود و شهادت دکتر مفتح موجب وحدت بیشتر حوزه علم و دانشگاه شد.

وی افزود: برخی از عوامل نفوذی با پیروی از سبک گروه‌های منافقین در ابتدای انقلاب به دنبال جدایی بین حوزه و دانشگاه بودند که از ابتکارات امام خمینی(ره) در نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان شکست عربستان از ایران در مجامع بین‌المللی گفت: پس از هدف قرارگرفتن شرکت نفتی آرامکو، عربستانی‌ها این حمله را مربوط به ایران می‌دانستند و از جمهوری اسلامی شکایت کردند اما در هفته گذشته دبیر سازمان ملل طی گزارشی به شورای امنیت، ایران را در این قضیه تبرئه کرد و این امر موجب شکست عربستان شد.

جلالی خاطرنشان کرد: همچنین پس از تحقیقات صورت گرفته از سوی 14 کارشناس آژانس انرژی اتمی دبیرکل سازمان ملل درخصوص متهم کردن ایران به خروج از برجام اذعان کرد که جمهوری اسلامی به تعهداتش پایبند مانده و مشکلات اصلی از سوی آمریکا است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما