تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۸۶۵
مديركل بهسازی منابع دريايی شيلات ايران گفت: بررسی آمار صید ماهیان استخوانی در سه استان ساحلی شمالی نشان می‌دهد که مازندران نسبت به دو استان گیلان و گلستان وضعیت مطلوب‌تری دارد.
۰
plusresetminus
رتبه نخست مازندران در صید ماهیان استخوانی در استان‌های شمالی/تاثیر افزایش قیمت بنزین بر فعالیت‌های صیادی
به گزارش بلاغ، رضا شاهی‌فر در جلسه نحوه نظارت برصید تعاونی‌های صیادی پره به‌ویژه جمع‌آوری آمار صید غیرمجاز در بابلسر برگزار اظهار کرد: بررسی آمار صید ماهیان استخوانی توسط شرکت‌های تعاونی صیادی پره در سه استان ساحلی شمالی نشان می‌دهد که مازندران نسبت به دو استان گیلان و گلستان وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در یک تحلیل و دقت متوجه می‌شویم که در کنار تلاش صیادی مازندران، این استان در موضوع بازسازی ذخایر به‌صورت طرح تکثیر طبیعی(شیل‌گذاری و احداث استخر در اراضی جایگاه‌های پره) و همچنین به‌صورت تکثیر نیمه مصنوعی توسط مراکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی نیز گام‌های مهم و خوبی را با مشارکت جامعه صیادی برداشته که نتایج آن را در آمارهای صید شاهد هستیم.

مدیرکل دفتر حفظ و بهسازی منابع دریایی شیلات ایران با تاکید بر اهمیت ارائه آمار دقیق و واقعی در برنامه‌ریزی تصریح کرد: جامعه صیادی مازندران تعامل سازنده و خوبی با ناظرین و آمارگیران شیلاتی حاضر در شرکتهای تعاونی پره دارند.

تاثیر افزایش قیمت بنزین بر فعالیت‌های صیادی
مدیرکل شیلات مازندران در این جلسه اظهار کرد: همکاری جامعه صیادی با ناظرین و نیز نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان بسیار مطلوب و قابل تقدیر است.

ولی‌الله محمدزاده خاطرنشان کرد: درسال‌های اخیر رونق صید را در سبد صیادان داریم که نتیجه تلاش‌ها، همکاری موثر و همدلی جامعه صیادی وشیلات در امر بازسازی ذخایر است.

وی افزایش قیمت بنزین را بر فعالیت صیادی موثر دانست و افزود: مکاتبات لازم با مراجع کشوری و استانی درخصوص تامین سوخت مورد نیاز قایق‌های شرکت‌های تعاونی پره و نیز قایق‌های یگان و پایگاه‌های حفاظت منابع که در صف مبارزه با صید غیر مجاز هستند انجام شده است.

رشد 16 درصدی صید ماهی استخوانی در مازندران
قاسم کریم‌زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی ازمیزان صید ماهیان استخوانی تاکنون اظهار کرد: تا امروز 790 تن ماهی استخوانی در استان صید و روانه بازار مصرف شد که 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد به ارزش اقتصادی حدود 35 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه از صید و تحویل 44 قطعه ماهی خاویاری مولد توسط صیادان به شیلات اشاره کرد و افزود: نظارت خوبی بر صید در چارچوب قوانین و مقررات با حضور قوی نیروهای یگان و نیز ناظر شیلاتی انجام و آمارها نیز به‌صورت روزانه رصد می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴