تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۰۸۸۶۴
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: هنرمندان ، سمن ها و رسانه ها نقش کلیدی در ارتقا فرهنگ‌عمومی جامعه دارند.
۰
plusresetminus
هنرمندان بهترین سفیران سلامت یک جامعه/ آموزش سلامت از طریق نمایش‌های خیابانی
به گزارش بلاغ، پس از تشکیل شبکه مجازی سلامت با حضور فعالان مجازی، از سوی شبکه بهداشت و درمان رامسر اهالی هنر و تئاتر گرد هم آمدند تا در راستای اجتماعی شدن و آموزشهای غیرمستقیم وارد عرصه سلامت شوند.

حمیدرضا مبشری رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر سالم زیستن را یک هنر دانست و با بیان اینکه نقش فرهنگ و هنر در آموزش سلامت و ارتقا سطح سلامتی مردم بسیار اثرگذار است اظهار کرد: هنرمندان ، سمن ها و رسانه ها نقش کلیدی در ارتقا فرهنگ‌عمومی جامعه دارند بطوری که میتوانند با ارتباط مستقیم و قابل اعتمادی که با مردم دارند پیام های سلامت محور را با ظرافت خاصی بیان کنند

وی افزود: علاوه بر آموزش همگانی از طریق هنر در پیشگیری از بیماری‌ها، هنر درمانی یکی از موثرترین روش های آرامش روحی و روانی در بیماران است که میتواند روند درمان را تسهیل و تسریع ببخشید.

مبشری گفت: پزشک، پرستار و دیگر اعضای تیم بهداشتی و درمانی در تمام لحظه ها برای امنیت سلامت مردم فداکاری می کنند و این فداکاری ها باید از طریق هنر به مردم نشان داده شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر با بیان اینکه وزیر بهداشت خود نیز از اهالی فرهنگ است و دارای سابقه کار هنری بوده و نگاه قابل تقدیری به این بخش دارد اظهار داشت: سطح کیفی هنرمندان رامسری در استان و حتی کشور بالاست و شبکه بهداشت و درمان برای بهره مندی از این ظرفیت قطعا تعاملی دو طرفه و نزدیک خواهد داشت.

عبدالرضا رشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر نیز در این نشست از نگاه قابل تقدیر شبکه بهداشت و درمان به مقوله هنر و فرهنگ و ابلاغ آموزش ها و پیام های بهداشتی به مردم از طریق فرهنگ و هنر تقدیر کرد و با بیان آنکه این اقدام بزرگ و ابتکاری میتواند الگویی برای دیگر دستگاه ها باشد اظهار داشت: هنرهای نمایشی اثرگذار ترین ابزار در اجتماعی کردن سلامت و دیگر مقوله ها است که ظرفیت هنرمندان رامسر میتواند رکن اصلی این اثرگذاری است.

وی افزود: نتیجه این اقدام می تواند روابط بین دستگاه های مختلف با اهالی فرهنگ و هنر را نزدیک تر کند.

رشیدی با اشاره به اینکه هنرمندان مورد اعتماد مردم هستند اذعان داشت: قطعا با گسترش این تعاملات، نگارش فیلمنامه کارشناسی و اجرای هنرمندانه هنرمندان رامسری بر همگان اثبات خواهد شد که اهالی هنر بهترین سفیران سلامت خواهند بود.

در ادامه این نشست قانع کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر ضمن تشریح جشنواره تخصصی سیمرغ که زیر نظر وزارت بهداشت برگزار می شود بر اجرای کارگاه های تخصصی و نمایش های خیابانی تاکید کرد.

همچنین هر یک از هنرمندان حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای اجرایی کردن آموزش سلامت از طریق نمایش بیان داشتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴