کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر نیرو: پروژه سامانه گرمسیری 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد

20 آذر 1398 ساعت 11:50

وزیر نیرو گفت: طرح گرمسیری بالای 90 درصد پیشرفت داشته و 700 میلیارد تومان اوراق توافق شده برای آن اخذ شود.


به گزارش بلاغ جلسه شورای اداری استان  با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، اردکانیان وزیر نیرو، بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از نمایندگان مجلس و مسؤولان در سالن شهدای دولت برگزار شد.
در این جلسه به ترتیب کاشفی رئیس اتاق بازرگانی شکری رئیس خانه صنعت، تجری، صفری، نادری و فلاحت‌پیشه از نمایندگان مجلس استان و نیز بازوند استاندار کرمانشاه به بیان مشکلات و دغدغه‌ها و توقعات خود از وزارت نیرو و رئیس مجلس پرداختند.
اردکانیان وزیر نیرو در این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص کارهای انجام شده این وزارتخانه در استان کرمانشاه پرداخت و در خصوص رفع مشکلات و موانع و توقعاتی که مسؤولان و نمایندگان مردم از وی داشتند، قول‌هایی داد.
وی با بیان اینکه سد داریان کرمانشاه طرح نهایی‌اش تا پایان سال برای گردشگری آماده می‌شود، گفت: برای طرح آبرسانی به کرمانشاه 160 میلیارد تومان هزینه شده و سرعت خوبی دارد.
به گفته اردکانی، طرح گرمسیری بالای 90 درصد پیشرفت داشته و 700 میلیارد تومان اوراق توافق شده برای آن اخذ شود.
مشکلات بانکی، بیکاری و حجم نقدینگی بالا و لزوم پرداختن به افزایش سرمایه اجتماعی و برف پارادوکس‌های نظام اداری محورهای سخنان کاشفی، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بود.
شکری با اشاره به بعضی مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران از لزوم حذف قوانین دست و پاگیر سخن گفت و از لاریجانی درخواست کرد خانه صنعت را نیز چون اتاق اصناف اتاق بازرگانی و سازمان‌های مشابه شکل رسمی به خود بگیرد که با موافقت لاریجانی مواجه شد.
 در ادامه تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس، ضمن درخواست امهال یک سال دیگر وام‌های مناطق زلزله‌زده، تکمیل طرح گرمسیری و اضافه شدن زمینه‌های جامانده از این طرح و نیز تعیین تکلیف بدهی آب، برق نهادها و اداراتی که مردم در زمان زلزله از آن‌ها استفاده کرده‌اند، کرد و مرمت راه‌های روستایی را خواستار شد.
صفری، نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت با اشاره به سامانی سردسیری و اشتغال‌زایی زیادی که در پی خواهد داشت؛ به مشکلات شهرک‌های صنعتی پرداخت  از لزوم تامین اعتبار برای ایجاد و ادامه طرح‌های آب‌رسانی به شهر کرمانشاه و ساماندهی رودخانه‌های قره‌سو و آبشوران سخن گفت و و از عدم تخصیص اعتبار کافی برای این پروژه‌ها انتقاد کرد.
شهاب نادری نماینده اورامانات وضعیت بیکاری استان را بحرانی دانست  و اعتراض خود را نسبت به انتقال آب استان کرمانشاه به سایر استان‌ها اعلام کرد و خواستار امهال وام های مناطق زلزله‌زده شد.
توجه به زیرساخت بازارچه‌های مرزی و ثبت جهانی اورامانات، ایجاد یک خط اعتباری ویژه از بانک مرکزی به استان کرمانشاه، تخصیص اعتبار راه آهن  کرمانشاه به خسروی و نیز انتقاد از به کارگیری نیروهای غیربومی در برخی طرح‌های وزارت نیرو در استان اهم سخنان نادری بود.
فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو درمجلس در ادامه در مورد اعمال ماده 112 قانون برنامه بودجه که مسؤولیت اجرای آن بر عهده مجلس است صحبت کرد و گفت: این تنها قانونی است که به درد مردم استان کرمانشاه می‌خورد و می‌تواند عقب‌ماندگی‌های حاصل از جنگ را جبران کند.
وی کل کشور را مدیون استان کرمانشاه دانست و درخواست مشمول بازنشستگان در قانون مناطق جنگی را مطرح کرد و به سخنان مقام معظم رهبری که کشور عراق را راه نجات استان کرمانشاه می‌دانند اشاره کرد و از وزیر نیرو درخواست کرد در خصوص انتقال آب برای پتروشیمی اسلام‌آباد غرب اقدامات لازم را انجام دهد و اجازه ندهد آب استان کرمانشاه جاهای دیگر منتقل شود.
در بخش دیگری از این نشست بازوند استاندار کرمانشاه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت ثبت نام کاندیداهای مجلس و نیز خسارات وارده در زلزله و کارهای انجام شده در خصوص بازسازی مناطق زلزله زده پرداخت.
کاهش آمار بیکاری و نرخ تورم استان، احیای 150 واحد راکد تولیدی، اهمیت سامانه گرمسیری، پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، پیشنهاد فروش دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد دولت و صرف آن‌ها برای تکمیل پروژه‌هایی چون راه آهن و قطار شهری از دیگر مباحث مورد اشاره بازوند بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408787

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408787/وزیر-نیرو-پروژه-سامانه-گرمسیری-90درصد-پیشرفت-فیزیکی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com