کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استانداری دیالی عراق: الحشد الشعبی مانع از سیطره داعش بر چاه‌های نفتی استان شد

20 آذر 1398 ساعت 11:30

یکی از مقامات امنیتی عراق در استان دیالی گفت که نیروهای الحشد الشعبی در عملیات اخیر خود در این استان، چاه‌های نفت دیاله را از خطر داعش نجات داد.


به گزارش بلاغ رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری دیالی می‌گوید عملیات امنیتی نیروهای الحشد الشعبی در این استان، چاه‌های نفت استان دیاله را از طرح عناصر داعش برای سیطره بر این چاه‌ها نقش بر آب کرد.
«صادق الحسینی» سه‌شنبه (۱۹ آذر) به خبرگزاری معلومه گفت: «وجود الحشد الشعبی در منطقه "نفط خانه" (واقع در ۹۶ کیلومتری شرق بعقوبه) راه را بر نقشه جنایتکارانه داعش بست؛ نقشه‌ای که مطابق آن عناصر داعش می‌خواستند با نفوذ به این منطقه، چاه‌های نفت را به اشغال خود درآوردند».
این مقام عراقی در ادامه گفت که نیروهای الحشد الشعبی در عملیات اخیر خود، راهبرد خط آتش را برای مقابله با حملات دیگر داعش به منطقه نفت‌خیز نفط‌خانه و اطراف آن در پیش گرفت.
رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری استان دیاله افزود: «الحشد الشعبی نقش راهبردی در تأمین امنیت و حمایت از دیاله ایفا می‌کند و کنترل منطقه گسترده‌ای را که در برخی از آن‌ها شاهد فعالیت عناصر باقی‌مانده داعش هستیم، در دست دارد».
نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق که سال ۲۰۱۴ بنا به فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی این کشور برای مقابله با گروه تروریستی داعش ایجاد شد، از شنبه این هفته به دنبال انتشار گزارش‌هایی از  فعالیت‌ دوباره عناصر باقی‌مانده داعش در استان دیاله که با ناآرامی‌های عراق هم‌زمان شد، عملیاتی علیه این عناصر آغاز کردند.
در این عملیات چند روزه، نیروهای الحشد الشعبی یکی از مهمترین پایگاه‌های راهبردی عناصر تروریستی داعش در استان دیالی را که بر آموزش تروریست‌های داعش در سه استان عراق نظارت دارد، منهدم کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408785

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408785/استانداری-دیالی-عراق-الحشد-الشعبی-مانع-سیطره-داعش-چاه-های-نفتی-استان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com