تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۸۲
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه 4 مقام نظامی میانمار را به دلیل نقض حقوق اقلیت روهینگیا تحریم کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه میانمار اعلام کرد.
به گزارش تی‌آر‌تی، وزارت خزانه‌داری آمریکا 4 مقام نظامی میانمار را به اتهام نقض حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا در این کشور تحریم کرد.
«مین اونگ هلاینگ» فرمانده ارتش میانمار نیز در میان افرادی است که تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.
مسلمان‌های روهینگیا از چند دهه قبل در معرض آزار و اذیت‌های دولت میانمار قرار داشته‌اند و دولت این کشور در سال ۱۹۸۲ شهروندی آنها را سلب کرده است. 
ارتش میانمار درباره سرکوب اقلیت روهینگیا مدعی‌ عملیات «پاکسازی» این مناطق از «عناصر افراطی» بوده است. از طرفی « آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار نیز ساکنان مسلمان استان «راخین» در شمال غرب میانمار را تهدید تروریستی خوانده بود.
بازرسان سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات میانمار اعم از کشتار جمعی، تجاوز، آتش‌سوزی گسترده و اعدام با هدف نسل‌کشی صورت گرفته‌اند.
اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار سال‌هاست که در این کشور تحت فشار و تبعیض قرار دارند. از ماه آگوست سال ۲۰۱۷ بعد از حمله ارتش میانمار به خانه‌های ساکنان استان راخین و به آتش کشیده شدن محل سکونتشان و بعد از قتل و تجاوز، بیش از ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان این استان با پای پیاده به بنگلادش گریختند و تاکنون با کمترین امکانات در کمپ به سر می‌برند. اواخر سال ۲۰۱۷، میانمار و بنگلادش در خصوص بازگرداندن آوارگان روهینگیا به توافق رسیدند که تاکنون اجرایی نشده است و این مسئله انتقادات بین‌المللی علیه حکومت سوچی را به دنبال داشته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴