تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۸۰
خزانه‌داری آمریکا سرکنسول سابق عربستان سعودی در استانبول را که در قتل «جمال خاشقچی» نقش داشته، در فهرست تحریم قرار داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ وزارت خزانه‌داری آمریکاروز (سه‌شنبه) «محمد العطیبی» سرکنسول سابق عربستان سعودی در استانبول را در فهرست تحریم‌شدگان قرار داد. 
بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا، تحریم عطیبی به دلیل نقش وی در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی صورت گرفته است. خاشقچی مهر ماه سال گذشته برای انجام امور اداری به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد، اما آنجا توسط یک تیم ترور اعزامی از عربستان، به قتل رسیده و تکه تکه شد. جسد خاشقچی تا امروز پیدا نشده است.
عطیبی اندکی بعد از این حادثه و در حالی که در خطر بازجویی توسط مقام‌های ترکیه‌ای قرار داشت، به ریاض فراخوانده و سپس از سمتش برکنار شد. از سرنوشت او خبر بیشتری منتشر نشده است.
واشنگتن پیش از این هم تحریم‌هایی را علیه شماری از اعضای این تیم ترور اعمال کرده است.
با وجود آنکه آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در ارزیابی خود از این حادثه به این جمع‌بندی رسیده که دستور این ترور را «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی صادر کرده، واشنگتن تاکنون از هر اقدامی علیه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خودداری کرده و در روابط خود با ریاض هم تغییری ایجاد نکرده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما