کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتانیاهو با برگزاری انتخابات درون‌حزبی موافقت کرد

19 آذر 1398 ساعت 17:20

حزب لیکود با صدور بیانیه‌ای از موافقت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر این حزب، با برگزاری انتخابات درون‌حزبی خبر داد.


به گزارش بلاغ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب لیکود، با برگزاری انتخابات درون‌حزبی در صورت کشیده شدن این رژیم به سومین انتخابات سراسری در سال جاری، موافقت کرد.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» حزب لیکود بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست‌وزیر با برگزاری انتخابات درون‌حزبی مخالفت نمی‌کند. اگر قرار باشد انتخابات سراسری برگزار شود، انتخابات درون‌حزبی لیکود برای رهبری آن نیز برگزار می شود و نتانیاهو پیروزی بزرگی به دست می‌آورد».
بر این اساس، ابراز امیدواری بیانیه لیکود در حالی است که «گیدئون سعر» عضو این حزب، نتانیاهو را برای رهبری لیکود به چالش کشیده و نظرسنجی‌ها هم نشان از افزایش محبوبیت وی برای به دست گرفتن هدایت این حزب دارد.
به نوشته تایمز اسرائیل، سعر که شخصا خواستار برگزاری انتخابات درون‌حزبی بود، از موافقت نتانیاهو استقبال کرد: «من از بیانیه نخست‌وزیر نتانیاهو برای موافقت با انتخابات درون‌حزبی رهبری لیکود استقبال می‌کنم. لیکود بزرگترین جنبش سیاسی در اسرائیل است... ما رای‌گیری مثبت، محترمانه و پاکی خواهیم داشت و من برنامه‌ها و مواضع خود درباره تمام حوزه‌های سیاسی را اعلام می‌کنم».
سعر که از حمایت گسترده هواداران مردمی حزب لیکود برخوردار است، اعلام کرده که کاندیدای رهبری این حزب می‌شود و تلاش‌ها برای کسب رای در انتخابات درون حزبی آتی را آغاز کرده است.
این در حالی است که پیشتر رسانه‌های اسرائیلی به نقل از افراد نزدیک به نتانیاهو گزارش داده بودند که وی تلاش می‌کند تا انتخابات درون حزبی را لغو کرده یا به تعویق بیندازد. (جزئیات بیشتر)
در صورتی که طی دو روز آینده کابینه تشکیل نشود رژیم صهیونیستی ناگزیر باید به سمت برگزاری سومین انتخابات حرکت کند. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، بعید است که انتخابات جدید هم تغییری در وضعیت کنونی ایجاد کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 408738

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/408738/نتانیاهو-برگزاری-انتخابات-درون-حزبی-موافقت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com