تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۳۰
یک مقام وزارت خارجه آمریکا از دستور به نمایندگی این کشور در سازمان ملل برای درخواست نشست شورای امنیت درباره اقدامات اخیر کره شمالی خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ با افزایش تنش‌های لفظی بین آمریکا و کره شمالی، واشنگتن قصد دارد از سازمان ملل، مباحثه درباره اقدامات اخیر پیونگ‌یانگ را خواستار شود.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مسئول وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت نماینده آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت می‌خواهد که در هفته جاری درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی و احتمال یک اقدام تنش‌زا بحث کند.
این دیپلمات آمریکایی بدون اشاره به زمان برگزاری این نشست یا علنی بودن آن، گفت حداقل هشت عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری این نشست درباره کره شمالی هستند.
به نوشته رویترز، وی توضیح داد: «وزارت خارجه [آمریکا] نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را مامور کرده تا پیشنهادی را برای بررسی کره شمالی در شورای امنیت در هفته جاری، شامل به‌روز رسانی درباره تحولات اخیر شبه جزیره کره از جمله پرتاب‌های موشکی اخیر و احتمال یک اقدام تنش‌زا از سوی کره شمالی، ارائه کند».
درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی در حالی است که روز گذشته پاره‌ای از درگیری‌های لفظی بین دو طرف رد و بدل شده بود.
روز دوشنبه، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده بود در صورتی که کره شمالی «اقدام خصمانه‌ای» انجام دهد، «همه چیز» را از دست می‌دهد. (جزئیات بیشتر)
خبرگزرای رسمی کره شمالی نیز بعد از آن تهدید، با انتشار بیانیه‌ای از کیم یونگ چول رئیس کمیته صلح آسیا-پاسیفیک در واکنش به تهدید ترامپ، او را «پیرمردی بی ملاحظه و دمدمی مزاج» خوانده و گفته است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا کنون عبارات تحریک آمیزی علیه ترامپ نداشته است اما اکنون درک وی از ترامپ ممکن است تغییر کند. 
شامگاه دوشنبه نیز معاون حزب کارگر کره شمالی هشدار داد:‌ «اگر ترامپ می‌خواهد شاهد عواقب فاجعه‌بار بزرگتری نباشد، باید [پیش از توهین به کیم] در گفتار خود تجدید نظر کند». (جزئیات بیشتر)
رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است». 
افزایش تنش‌ها بین کره شمالی و دیگر کشورها در حالی است که واشنگتن و سئول نیز بر سر موضوع باقی ماندن 28 هزار نظامی آمریکایی به اختلاف نظر خورده‌اند. ترامپ چندی پیش گفته بود کره جنوبی باید 4 میلیارد دلار بیشتر برای هزینه‌های نظامی آمریکا در این کشور پرداخت کند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷