تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۲۶
نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا و رقیب ترامپ با انتقاد از سیاست وی در قبال ریاض و پیونگ‌یانگ، ا ز تغییر در روابط با دو کشور مذکور در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ستاد انتخاباتی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و یکی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 از حزب دموکرات، سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در قبال عربستان سعودی و کره شمالی را به باد انتقاد گرفت.
سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری «رویترز» ارسال کرد، گفت دولت ترامپ برای سلطنت سعودی یک «چک سفید امضا» کشیده تا با مصونیت از مجازات، در هر نقطه‌ای از جهان به اقدامات خود ادامه دهد.
در این بیانیه آمده است: «[بایدن در صورت پیروزی در انتخابات] در روابط ما با عربستان سعودی تجدید نظر می‌کند تا از همسویی کامل این [کشور] با ارزش‌ها و اولویت‌های آمریکا اطمینان حاصل نماید... بایدن معتقد است که تحقیقات درباره تیراندازی فلوریدا باید مسیر خود را طی کند».
بر این اساس، ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به نحوه تعامل دولت ترامپ با کره شمالی نیز گفت انجام آزمایش موشکی در پایگاه «سوهی»، آنهم بعد از اینکه ترامپ روابط واشنگتن-پیونگ‌یانگ را «بسیار خوب» توصیف کرد، «طعنه آشکاری به ترامپ» بود.
این بیانیه، سه جلسه ملاقات ترامپ با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی را فقط مناسب «برای نمایش تلویزیونی» توصیف کرده و تاکید کرد آن دیدارها تا کنون دستاورد ناچیزی برای واشنگتن داشته زیرا پیونگ‌یانگ به تقویت توانمندی‌های خود ادامه می‌دهد.
به نوشته رویترز، در ادامه این بیانیه آمده است: «[بایدن در صورت پیروزی در انتخابات] هیچ نامه "فدایت شوم" برای کیم جونگ اون ارسال نمی‌کند».
این انتقادات با فشارهای اخیر مسئولان و نهادهای آمریکایی به ترامپ برای تغییر روابط دوستانه با عربستان سعودی و همچنین مدیریت بهتر موضوع بحران شبه‌جزیره کره همزمان شده است.
بایدن پیشتر هم تصمیم دولت ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای ایران را غیرمنطقی توصیف کرده و وعده داده بود: «من توافق هسته‌ای با ایران را دوباره برقرار خواهم کرد چون ما را قادر ساخته تا به راستی آزمایی بپردازیم که شدیدترین رژیم بازرسی در تمام تاریخ بشری است».





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴