تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۲۰
دولت هلند بعد از نزدیک به شش سال، سطح هشدار امنیتی برای حملات تروریستی را کاهش داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در حالی که کشورهای مختلف از مدت‌ها پیش پایان حکومت گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق را اعلام کرده بودند، اما دولت هلند شامگاه دوشنبه سطح وضعیت امنیتی در این کشور را کاهش داد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» سازمان ملی ضد تروریسم هلند بعد از شش سال و برای اولین بار از سال 2013، تصمیم گرفت که سطح تهدید تروریستی در این کشور را کاهش دهد.
بر این اساس، سازمان ملی ضد تروریسم هلند با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سطح تهدیدات امنیتی در این کشور را به سطح 3 (با مقیاس 1 به 5)‌کاهش داده اما این بدان معناست که حملات تروریستی هنوز هم «ممکن» هستند.
پیش از این سطح تهدید تروریستی در هلند به معنای «واقعی» و قریب‌الوقوع بود.
در بیانیه سازمان ملی ضد تروریسم هلند آمده است: «ما هنوز هم هر از چندگاهی شاهد حملات افراطی‌ها در غرب هستیم. اما وضعیت با دوره 2015 تا 2017 که روزانه شاهد ده‌ها حمله در اروپا بودیم، قابل مقایسه نیست».
به نوشته رویترز، این سازمان اما هشدار داد که علی‌رغم کاهش سطح تهدید تروریستی در هلند، هسته‌ها و گروه‌های افراطی هنوز هم در این کشور فعال هستند.
نیروهای امنیتی هلند ماه گذشته دو نفر را به ظن تلاش برای آماده‌سازی حمله تروریستی با جلیقه‌های انتحاری و ماشین بمب‌گذاری‌شده، بازداشت کردند.
این در حالی است که دادگاهی در هلند در تاریخ بیستم آبان، طی حکمی اعلام کرد که این کشور باید فرزندان زنان هلندی که به‌عضویت گروه تروریستی داعش درآمده بودند را  بپذیرد. (جزئیات بیشتر)
بیشتر بخوانید: ۲۴ ساعت ناآرام اروپا؛ هسته‌های خفته داعش بیدار شده‌اند؟





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴