تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۱۶
دولت فرانسه، علی‌رغم جلسه‌ای که با سران اتحادیه‌های کارگری داشت و مواجه شدن با پنج روز اعتصاب سراسری، همچنان قصد اجرای طرحی را دارد که باعث اعتراضات اخیر شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ علی‌رغم اینکه اعتصاب سراسری و تظاهرات مردمی در فرانسه بخش بزرگی از شبکه حمل‌ونقل عمومی این کشور را فلج کرده اما دولت پاریس همچنان از طرح خود برای اصلاح قانون بازنشستگی عقب‌نشینی نمی‌کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شامگاه دوشنبه «امانوئل ماکرون»‌ رئیس‌جمهور فرانسه با «ژان‌پل دِلِووی» کمیسر عالی بازنشستگی و سران اتحادیه‌های کارگری جلسه‌ای برای مذاکره جهت پایان دادن به اعتصاب‌ها برگزار کرد.
بر این اساس، با این حال خروجی آن جلسه کوچکترین نشانه‌ای از تصمیم دولت برای عقب‌نشینی از مواضع خود را نداشت و «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه قرار است روز چهارشنبه طرح اصلاح نظام پرداخت بازنشستگان را ابلاغ کند.
فیلیپ با بیان اینکه فرانسه یکی از «سخاوتمندانه‌ترین» نظام‌های بازنشستگی را میان کشورهای پیشرفته دارد، بر جدیّت خود برای اجرای این اصلاحات تاکید کرد.
به نوشته رویترز، اتحادیه‌های کارگری نیز بعد از مواجه شدن با لجاجت دولت فرانسه در اجرای این طرح، که از نظر مردم باعث ضرر رسیدن به آنها می‌شود، وعده دادند اعتصابات سراسری را با روز ششم ادامه می‌دهند.
«کاترین پِرِت» یک مسئول ارشد از اتحادیه «کنفدراسیون عمومی کار» در نشست خبری بعد از جلسه مذکور گفت: «ما به اعتصاب و اعتراض ادامه می‌دهیم. فردا نمایش قدرت خواهد بود».
اتحادیه کارگری از دیگر اقشار مردم فرانسه، شامل معلمان، پزشکان، خدمه بنادر و دیگر کارمندان بخش عمومی نیز درخواست کردند که روز سه‌شنبه به جریان اعتصاب بپیوندند.
دور تازه اعتصاب‌های کارگری در فرانسه پس از آن کلید خورد که دولت ماکرون اعلام کرد از طرح خود برای «اصلاح» نظام پرداخت بازنشستگان عقب‌نشینی نمی‌کند. ماکرون نظام فعلی مستمری بازنشستگان را بسیار پرهزینه و ناعادلانه خوانده و مدعی است که قصد دارد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری‌بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند. (جزئیات بیشتر)
منتقدان این طرح اما می‌گویند ایده پیشنهادی ماکرون هم دوران کاری کارگران را طولانی می‌کند و هم میزان مستمری دریافتی آن‌ها را کاهش می‌دهد. 
روز پنجم اعتصابات سراسری در فرانسه در حالی طی شد که تنها دو خط از ۱۶ خط قطار درون شهری مشغول فعالیت بودند و این به افزایش تردد خودروها در پایتخت و شکل‌گیری ترافیک سنگین منجر شد. همچنین با پیوستن خطوط اتوبوس‌رانی در پاریس به اعتصاب سراسری، بخش بیشتری از سیستم حمل و نقل عمومی فرانسه فلج شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲