وضعیت این روزهای روستای بهارپشته رامسر چگونه است؟

تخریب 20 واحد مسکونی با اقدام‌ غیرفنی احداث خط لوله گاز+ تصاویر

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۶۶۹
خسارات ناشی از رانش زمین در روستای بهارپشته به حدی بوده که راه‌ دسترسی به روستا غیر قابل استفاده مانده و به گفته اهالی، قریب به ۲۰ منزل مسکونی تخریب یا فاقد استفاده شده است.
۰
plusresetminus
تخریب 20 واحد مسکونی با اقدام‌ غیرفنی احداث خط لوله گاز+ تصاویر
به گزارش بلاغ، طی تماس اهالی روستای بهارپشته واقع در بخش دالخانی شهرستان رامسر و طبق بررسی های به عمل آمده توسط خبرنگار ما، پس از حفاری های صورت گرفته توسط اداره گاز جهت عملیات گازرسانی به این روستا، رانش و فرونشست زمین موجب خسارات شدید به منازل مسکونی این منطقه شده است.

اظهارات اهالی بهارپشته، حاکی از آن است به دلیل رانش پذیر بودن و سستی خاک در این منطقه، چند هفته پس از حفاری جهت لوله گذاری گاز و پس از بارش های اخیر، خسارات زیادی در منازل این روستا به وجود آمده است.

این خسارات به حدی بوده که راه‌ دسترسی به روستا بر اثر رانش زمین غیر قابل استفاده مانده و به گفته اهالی، قریب به ۲۰ منزل مسکونی تخریب یا فاقد استفاده شده است.

اگرچه گفته می شود بارش های چند روز گذشته دلیل این رانش می باشد اما به گفته اهالی روستای بهارپشته، دلیل اصلی، اقدام غیر اصولی و کارشناسی نشده ی حفاری های گاز بوده زیرا آن چیزی که نباید از نظرها مغفول بماند، بارندگی های هر ساله و با شدت بالا در منطقه بوده است که به واسطه آن هچ گونه خسارتی تاکنون به این شدت متوجه روستا نشده است.

در بررسی های به عمل آمده و طبق نظر اهالی، به جهت شرایط اقلیمی بهارپشته، لوله های انتقال گاز باید پس از ایجاد کانال هایی با حفاظ بتونی جاگذاری می شد تا سبب رانش زمین نگردد اما آن چیزی که صورت پذیرفته، اجرای لوله گذاری ها بدون ملاحظات فنی بوده است.

با توجه به حضور سکنه دائم در این منطقه، اقدام خاصی برای رفع مشکل این روستا از سوی متولیان امر صورت نپذیرفته است که با توجه به نزدیکی به فصل زمستان و برودت در مناطق روستایی، اقدامات عاجل و عملیاتی جهت اسکان اهالی روستا ضرورت دارد.

این رسانه طبق رسالت خبری خود، تا حصول نتیجه و اقدام فوری از سوی نهادهای متولی، حق پیگیری حقوق مردم در روستای بهارپشته را بر خود محفوظ می داند.
 
 




ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷